Kodėl „Tesla“ niekada nenaudotų paketinių baterijų - cilindrinės yra tiesiog geresnės? ()
„Tesla“ nuo pat pradžių naudojo cilindrines baterijas - 1865, 2170 ir 4680 standarto baterijos rado kelių po „Tesla“ elektromobilių grindimis. Kodėl „Tesla“ nenaudoja kompaktiškesnių paketinių baterijų? Elonas Muskas atskleidė, kad jų nerekomenduoja ir kitiems gamintojams.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Egzistuoja keli ličio jonų baterijų tipai. Cilindrinės baterijos, kaip suprantate iš pavadinimo, pasižymi cilindro forma. Tai reiškia, kad jungiant į modulius tarp cilindrų lieka nedidelis oro tarpas. Šią problemą sprendžia prizminės baterijos, kurios pasižymi stačiakampio formos pjūviu. „Tesla“ naudoja prizmines baterijas - jas tiekia kinų CATL. Kai kurie kiti gamintojai naudoja paketines baterijas - jos yra plokštesnės, labai kompaktiškos. Bent jau teoriškai, jų gamyba taip pat turėtų būti paprastesnė, o baterijų modulis - lengvesnis. „General Motors“ naudoja tokias baterijas. Kaip ir jūsų išmanusis telefonas.
„Tesla“ neplanuoja naudoti paketinių baterijų. Kodėl? Nes, kaip atskleidė Elonas Muskas, nelaiko jų saugiomis. Jo teigimu, sunku išvengti karštųjų taškų didelėse paketinėse baterijose. Taigi, jų perkaitimo tikimybė yra didesnė. Be to, jos neturi kieto korpuso, kuri bent šiek tiek sumažintų gaisro plitimo tikimybę, jei kas nors baterijoje ir įvyktų.
Muskas teigia, kad aušinimo linijos negali tolygiai pasiekti visų paketinių baterijų vietų. Todėl „Tesla“ jų tiesiog nerekomenduoja. Bet ar jis teisus?
Paketinės baterijos dažnai montuojamos ir modulius, kurie gali turėti metalinius korpusus. Be to, ir aušinimo sistemą galima tobulinti ir tobulinti - nėra priežasčių, kodėl paketinės baterijos būtinai turėtų perkaisti. Tiesa, GM ir „Hyundai“ neseniai turėjo problemų dėl baterijų gamybos defektų.