Japoniškasis „Hummer“, apie kurį tikriausiai niekada negirdėjote – „Toyota Mega Cruiser“: kainavo tiek, kiek prabangus „Toyota“ limuzinas (Foto, Video) ()
Didžiausias „Toyota“ visureigis, kurį kada nors sukūrė japonų gamintojas, taip pat yra vienas keisčiausių ir rečiausių jo modelių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
BXD10, dažnai vadinamas „japoniškuoju Hummer“, buvo sukurtas Japonijos kariuomenei ir nepasaint labai panašios išvaizdos, visiškai neturėjo nieko bendro su savo amerikiečių kolega.
„Toyota Mega Cruiser“ ženkleliu pažymėtas civilinis modelis kainavo tiek pat, kiek ir geriausias Japonijos sportinis automobilis 1990-aisiais, todėl pardavimai išliko itin maži ir šiandien jis retai matomas gatvėse, ypač už gimtosios šalies ribų.
„Toyota“ pradėjo gaminti 4x4 automobilius gerokai anksčiau, nei kai tapo tokiu didžiuliu žaidėju pasaulinėje automobilių pramonėje. Į amerikiečių „Jeep“ panašus BJT pasirodė 1951 m. Jis buvo kurtas Japonijos armijai, bet ji projektą atmetė ir pasirinko „Mitsubishi“.
BJT greitai virto originaliu „Land Cruiser“, kuris užkariavo ištisas vairuotojų kartas savo sugebėjimu įveikti sudėtingiausias planetos vietoves.
Dešimtojo dešimtmečio pradžioje „Toyota“ pradėjo kurti didelio mobilumo transporto priemonę (HMV) Japonijos armijai. Vyriausybė paprašė keturiais ratais varomo modelio, kuris galėtų gabenti kareivius ar sunkiąją karo įrangą.
HMV neturėjo būti neperšaunamas, tačiau jis turėjo būti atsparesnis nei paprastas visureigis, palyginti pigus, nepriekaištingai patikimas ir pakankamai paprastai remontuojamas.
Šios gairės buvo artimos toms, kurių laikėsi amerikiečių „AM General“, kurdama legendinį „Humvee“, todėl panašumas tikriausiai buvo neišvengiamas.
Tęsiant kūrimo darbus, „Toyota“ 1993 m. Tokijo automobilių parodoje pristatė koncepciją, pavadinimu „Mega Cruiser“, ir preliminariai paskelbė, kad kasmet galės pagaminti daugiau nei 1000 automobilių. „Jei automobilis parodoje bus populiarus, galbūt mes jį pagaminsime“, – renginio metu paskelbė „Mega Cruiser“ projekto vadovas Toshio Nonaka.
„Mega Cruiser“, pastatytas taip, kad šou lankytojai galėtų gerai apžiūrėti keturių varančiųjų ratų sistemą, kuri buvo pagaminta iš „Land Cruiser“ dalių, Tokijuje apsuko galvą, tačiau tai nebuvo vienintelis dėmesio vertas „Toyota“ demonstruojamas modelis.
Dar viena iš šešių koncepcijų, kurias ji tais metais pristatė Japonijos sostinėje, buvo kukliai atrodantis modelis „RAV4“, kuris visiems laikams pakeitė visureigių rinką.
„Toyota Mega Cruiser“ gamyba Japonijoje prasidėjo 1995 metais.
BXD10 interjeras buvo funkcionalumo pavyzdys. Prietaisų skydelį sudarė tik spidometras, degalų matuoklis ir temperatūros matuoklis bei daugybė įspėjamųjų lempučių.
Pagrindinėje konfigūracijoje BXD10 buvo 5 m ilgio, 2,1 m pločio ir 2 m aukščio. Jis svėrė 2,8 t ir galėjo gabenti 10 kareivių dėl poros ilgų suoliukų, sumontuotų virš kiekvieno galinio rato angų. Pirmuosiuose modeliuose buvo naudojamas 4,1 litro turbodyzelinis keturių cilindrų 155 AG variklis.
Tęsinys kitame puslapyje: