ES sankcijos: KAMAZ žengia žingsnį atgal, svarsto gaminti XX a. variklius (10)
Rusijos naujienų portalas motor.ru skelbia, kaip keisis Rusijos sunkvežimių gamybos giganto KAMAZ strategija Europos sąjungai įvedus ekonomines sankcijas. Dabar Nabarežnyjie Čelny esanti gamykla neteko Vokietijos „Daimler“ technologijų ir detalių tiekimo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijos automobilių pramonės ekspertai be perstojo kartoja, kad ši šalis viską gali gaminti pati: ir lengvuosius automobilius, ir sunkvežimius.
Vis dėlto, kaip išsiaiškino portalo šaltiniai, autogigantas, vengdamas žlugimo, žada pradėti gaminti pačius paprasčiausius dyzelinius variklius, naudodamas XX a. technologijas.
Tai bus patys paprasčiausi šešių cilindrų eilėje Р6 „Тibet“ varikliai be šiuolaikinių purkštukų ir išmetamųjų dujų valymo įrangos. Alternatyvus, dar paprastesnis variantas – dar senesnis variklis V8 KAMAZ-740, sukurtas 1970 m.!
Gamyklos valdžia nusprendė, kad variklio charakteristikos ir išmetamųjų dujų kokybė šiuo metu nėra svarbiausi parametrai. Svarbiausia, kad KAMAZ apskritai galėtų ką nors pagaminti vien iš Rusijos resursų.
Todėl net ir variklius Р6 stengsis kuo labiau supaprastinti: aukšto slėgio degalų siurblys ir stūmokliai su degimo kameromis.
„Nustatyti tokio variklio ekologinę klasę bus neįmanoma. Tačiau Rusijos valdžia turėtų užsimerkti ir to nematyti, nes kitas realus žingsnis, alternatyva – labai senas variklis KAMAZ-740“, – rašo motor.ru.
KAMAZ generalinis direktorius Sergejus Kogoginas išplatino viešą pranešimą, kuriame teigia, kad gamykla turi veiksmų planą šioje situacijoje. Tačiau konkrečių žingsnių neįvardijo.
Savo pranešimuose KAMAZ nuolat pabrėžia, kad partneriai nenutraukia detalių tiekimo. Tačiau tie partneriai nėra iš Vokietijos. Todėl tikėtina, kad gamyklos vadovas turi omeny Rusijos tiekėjus, nors žada dairytis ir į Kiniją.