„Lokomotiv“ tragedija. Lėktuvas sudužo dėl kvailos klaidos? (10)
Nustatyta lėktuvo „Jak-42“ katastrofos prie Jaroslavlio, per kurią žuvo 44 žmonės, priežastis: lėktuvas pakilo su neišjungtu rankiniu stabdžiu, laikraščiui „Moskovskij komsomolec“ pareiškė su tyrimu artimai susijęs šaltinis, praneša newsru.com.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jo teigimu, komisija nustatė, kad tragedija kilo dėl apmaudžios piloto klaidos, kurią automobilių vairuotojai vadina blondinės klaida.
Kaip rašo „Moskovskij komsomolec“, rankinis stabdis lėktuve, kaip ir automobilyje, įjungiamas tik lėktuvui stovint. Orlaivis su įjungtu rankiniu stabdžiu gali pakilti ir kažkiek paskristi, bet nepakanka variklio galingumo, kad lėktuvas visu pajėgumu skristų.
Leidinio šaltinio duomenimis, iššifravus lėktuvo „Jak-42“ savirašius prietaisus, paaiškėjo, kad prieš skrydį lėktuvo vadas Andrejus Solomencevas nurodė antrajam pilotui Igoriui Ževelovui valdyti lėktuvą, nes jis prastai jaučiasi. Šiaip už rankinio stabdžio išjungimą atsakingas būtent lėktuvo vadas.
Šaltinis neatmeta galimybės, jog „Jak-42“ pradėjus įsibėgėti, pilotai galiausiai pastebėjo, kad kyla su įjungtu rankiniu stabdžiu ir jį išjungė, tačiau buvo per vėlu. Ekipažas galėjo nuspręsti tęsti skrydį, pasikliaudamas dideliu pakilimo taku – lėktuvas startavo nuo pusės pakilimo tako.
Galbūt daugiau paaiškins likęs gyvas borto inžinierius Aleksandras Sizovas. Jis galėjo matyti, kaip buvo su rankiniu stabdžiu. Kol kas tyrėjams neleidžiama bendrauti su ligoninėje gydomu A. Sizovu.
Lakūnas bandytojas Sergejus Knyšovas laikraščiui sakė, kad jam sunku patikėti, jog lėktuvas pakilo su įjungtu rankiniu stabdžiu, nes neįmanoma tokio dalyko nepastebėti. Kita vertus, sutinka jis, jei lėktuvo vadui pasidarė negera ir už skrydį buvo atsakingas antrasis pilotas, galėjo ir taip atsitikti. S. Knyšovo teigimu, turint omenyje dabartinį mokymo lygį ir apskritai bauginančią padėtį Rusijos aviacijoje, antrasis pilotas – praktiškai nulis.
Tiesa, Rusijos aviacijoje sudužusio lėktuvo ekipažą laikė pakankamai patyrusiu. Vadas A. Solomencevas buvo skraidęs 6 900 valandų, iš jų 1 600 – su „Jak-42“. Antrasis pilotas I. Ževelovas skraidė su „Jak-42“ 400 valandų, o iš viso buvo skraidęs 13 000 valandų.
Kaip leidiniui gazeta.ru pareiškė kitas lakūnas bandytojas Aleksandras Akimenkovas, vargu ar avarija galėjo kilti dėl stabdymo sistemos problemų. Jo teigimu, jei pilotai nebūtų išjungę rankinio stabdžio, lėktuvui būtų nukritę ratai ir jis nebūtų pakilęs. „Jei neveiktų stabdžiai, pakilimui tai neturėtų įtakos, būtų svarbu tik leidžiantis“, – paaiškino lakūnas.