Drebinanti istorija: nepilotuojamas MiG-23 iš Lenkijos nuskrido iki pat Belgijos, JAV neatsiliko (Foto, Video)  (7)

Tai buvo viena keisčiausių aviacijos nelaimių, pasibaigusių laimingai – JAV naikintuvas be piloto sėkmingai pats nutūpė, tačiau kitam sovietų naikintuvui pasisekė mažiau – nevaldomas nuskrido šimtus kilometrų.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2022-12-01 Drebinanti istorija: nepilotuojamas MiG-23 iš Lenkijos nuskrido iki pat Belgijos, JAV neatsiliko (Foto, Video)  (7)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Viena keisčiausių aviacijos nelaimių, kuri laimingai pasibaigė, įvyko 1970 m. vasario 2 d. Tą rytą trys naikintuvai-perėmėjai „F-106 Delta Dart“ pakilo iš Malmstromo oro pajėgų bazės netoli Didžiojo krioklio, Montanoje, Jungtinėse Valstijose, vykdydami įprastą mokymo misiją.

Staiga vienas iš „F-106“, kurį pilotavo kapitonas Gary Faustas, įsisuko į plokščią suktuką (flat spin) – tai atsitinka, kai lėktuvas staigiai prilėtina ir greitai praranda aukštį. Kai lėktuvas patenka į suktuką, atgauti jo kontrolę dažniausiai yra labai sunku. Krentant Gary orlaiviui, jo komandos draugai bandė padėti duodami instrukcijas kaip ištrūkti iš suktuko.

Pilotas Gary Faustas bandė ištrūkti iš suktuko, kaip paskutinę priemonę panaudojęs orlaivio stabdymo parašiutą, bet tai nesuveikė.

Kai orlaivis nukrito žemiau 4500 m, Gary nusprendė, kad laikas palikti besisukantį lėktuvą.

 

Kai pilotas katapultavosi iš lėktuvo, svorio sumažėjimas ir svorio centro pasikeitimas, atsiradęs dėl piloto pašalinimo, kartu su katapultos sprogimo jėga, stumiančia orlaivio nosį žemyn, pakeitė krintančio orlaivio dinamiką, todėl jis stebuklingai ištrūko iš suktuko.

Majoras Lowe, vienas iš kitų pilotų, matydamas, kad lėktuvas atsigauna tiesiu ir lygiu skrydžiu, radijo ryšiu nuskrido parašiutu besileidžiančiam Gary Faustui sušuko – „Gari, geriau grįžk atgal į jį“.

Bet, žinoma, Gary negalėjo. Sklęsdamas parašiutu, jis nepatikliai stebėjo, kaip dabar bepilotis lėktuvas švelniai leidžiasi žemyn ir savarankiškai ant pilvo nusileidžia ūkininko kviečių lauke netoli Big Sandy, Montanoje.

Pilotas nuklydo į netoliese esančius kalnus. Vėliau jį išgelbėjo vietiniai gyventojai, atvykę sniegaeigiais.

Netrukus po nusileidimo atvyko vietinis šerifas. Vis dar tuščiąja eiga veikiančio reaktyvinio variklio trauka leido lėktuvui lėtai dreifuoti ant pilvo išilgai lauko. Šerifas, susisiekęs su oro pajėgų baze, buvo informuotas, kad jis turėtų tiesiog palaukti kol reaktyviniam lėktuvui baigsis degalai – tai įvyko po valandos ir keturiasdešimt penkių minučių be papildomų incidentų. Kol baigėsi degalai, „F-106“ ūkininko lauku ant pilvo nuslydo maždaug 365 m.

 

Renginys sutraukė nedidelę minią, tačiau jie sumaniai atsistojo atokiau nuo nenuspėjamo orlaivio. Netrukus į įvykio vietą atvyko gelbėjimo įgula iš McClellano oro pajėgų bazės ir pradėjo apžiūrėti bei tvarkyti orlaivį.

Orlaivio apgadinimai buvo tokie maži, kad vienas gelbėjimo įgulos pareigūnas pasakė, kad jei būtų padaryta mažiau žalos, jis būtų tiesiog išskraidinęs orlaivį iš lauko.

Tęsinys kitame puslapyje:




Po nesėkmės orlaivis pelnė „Kukurūzų lauko bombonešio“ vardą, kuris neturi daug prasmės, nes nei tai buvo kukurūzų laukas, kuriame jis nusileido, nei lėktuvas buvo bombonešis.

Bet kokiu atveju, „Kukurūzų lauko bombonešis“ buvo suremontuotas ir vėl pradėtas eksploatuoti. 1986 m., nurašius orlaivį, lėktuvas atsidūrė Jungtinių Valstijų oro pajėgų nacionaliniame muziejuje Deitone, Ohajo valstijoje, kur jis iki šiol yra ten eksponuojamas.

Sovietų „MiG-23“ kelionė

 

Istorijos apie orlaivius be pilotų yra retos, tačiau unikaliai įdomios. Kitas gerai dokumentuotas atvejis įvyko 1989 m. Belgijoje.

Incidentas prasidėjo kaip įprastas mokomasis skrydis. Pilotas pulkininkas Nikolajus Skuridinas turėjo skristi „MiG-23M“ iš Bagicz aviacijos bazės netoli Kolobžego, Lenkijoje.

Kilimo metu sugedo variklio forsavimo kamera (afterburner), dėl ko iš dalies variklis prarado galią. Orlaiviui esant 150 m aukštyje ir krentant žemyn, pilotas nusprendė palikti lėktuvą ir saugiai katapultavosi.

Staigi piloto katapultos jėga pakeitė orlaivio svorio centrą, be to, jis tapo lengvesnis, o „MiG-23“ pradėjo kilti ir pasiekęs 10 700 m aukštį, autopilotu nuskrido vakarų kryptimi.

Bepilotis naikintuvas paliko Lenkijos oro erdvę, skrido į Rytų Vokietiją, o paskui pateko į Vakarų Vokietijos oro erdvę, kur jį perėmė du „F-15“, pakilę iš Jungtinių Valstijų oro pajėgų Sesterbergo aviacijos bazės Nyderlanduose. „F-15“ pilotai pranešė, kad „MiG“ neturi įgulos.

 

„MiG-23“ perskrido į Nyderlandų oro erdvę ir pateko į Belgiją. Lydintiems „F-15“ buvo nurodyta numušti lėktuvą virš Šiaurės jūros, tačiau, kai „MiG“ baigėsi degalai, jis pradėjo lėtai sukti į pietus, todėl Prancūzijos oro pajėgos buvo priverstos įspėti savo naikintuvus. Nuskridęs daugiau nei 1440 km, „MiG“ galiausiai atsitrenkė į namą netoli Kortrijko, mažiau nei 10 km nuo Belgijos-Prancūzijos sienos. Avarijos metu žuvo 18-metis gyventojas.

SSRS Belgijai sumokėjo 685 000 USD kompensaciją ir netrukus incidentas buvo pamirštas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(57)
(4)
(53)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (7)