Vieno karto neužteko – rusai vėl meta į Ukrainą ypatingą savo ginklą: „atrems bet kokį puolimą“ (Video) ()
Okupantai nesiliauja bandę mesti į Ukrainą savo šarvuotus traukinius.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijos propagandos kanalas „Zvezda“ paskelbė istoriją, kurioje rašoma, kad okupantai vėl siunčia savo šarvuotą traukinį „Volga“ į karą Ukrainoje. Pagrindinės užduotys, kurias šarvuotasis traukinys turi atlikti tiesiogiai rusų užimtose teritorijose, yra karinių ešelonų dengimas, žvalgybos vykdymas, taip pat geležinkelio bėgių išminavimas ir atstatymas.
Šis šarvuotasis traukinys ginkluotas automatais, kulkosvaidžiais, taip pat platformomis, ant kurių sumontuotas priešlėktuvinis pabūklas ZU-23-2. Kaip sako okupantai, su tokia technika jie „pasiruošę atremti bet kokį puolimą“.
Šarvuotą traukinį saugo 20 mm storio šarvai, taip pat smėlio maišai, kuriuos į vidų sudėjo kariai. Šarvuoto traukinio greitis siekia 35-40 km/h – kaip sako patys rašistai, „traukinį galima aplenkti net pėsčiomis“.
Российский бронепоезд "Волга", наши дни https://t.co/GIVZgdAI1s #RussianUkrainianWar pic.twitter.com/QMT1sHCt5l
— Necro Mancer (@666_mancer) January 31, 2023
Okupantai teigia, kad pagrindinis pavojus jų traukiniui yra sabotažas ir žvalgybos grupės, todėl sustojimo metu paleidžia droną, kuris saugo traukinio priekį ir užnugarį. Tuo tarpu traukinį iš oro dengia aviacija – sraigtasparniai Ka-52 ir Mi-8.
Priminsime, kad tai toli gražu ne pirmas kartas, kai Rusijos Federacija naudojasi šarvuotu traukiniu nuo viso masto karo Ukrainoje pradžios – taip, dar 2022-ųjų kovą Rusijos kariuomenė atgabeno tokį „ginklą“, traukinį „Yenisei“, į Ukrainos okupuotas teritorijas dėl itin didelių logistinių problemų.
Archajiškas ginklas
Dažniausiai šarvuoti traukiniai buvo naudojami XIX amžiaus pabaigoje ir XX amžiaus pradžioje, kai jie pasiūlė naujovišką būdą greitai perkelti didelius ugnies kiekius. Per iki šiol dauguma šalių nutraukė jų naudojimą – kelių transporto priemonės tapo daug galingesnės ir lankstesnės, o traukinių bėgiai pasirodė pernelyg pažeidžiami sabotažo ir atakų iš oro. Tačiau Rusijos Federacija naudojo improvizuotus šarvuotus traukinius Antrajame Čečėnijos kare 1999–2009 m. ir Rusijos invazijoje į Ukrainą 2022 m.