Mokslininkai paaiškino: meluoja ir Rusija, ir Turkija  (8)

Du Belgijos astrofizikai suabejojo oficialiomis versijomis, kurias pateikė tiek Rusija, tiek Turkija dėl sudužusio karinio lėktuvo, kurį numušė Turkijos kariuomenės pajėgos.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Rašydami savo tinklaraštį, Tomas van Doorsslaere‘as ir Giovanni Lapenta iš Leuveno universiteto teigė, jog lėktuvas iš tiesų negalėjo nukristi taip, kaip teigia abi šalys, susijusios su šiuo incidentu.

Rusijos karinis lėktuvas buvo numuštas Turkijos valdžios įsakymu praėjusį antradienį bei nukrito Sirijos teritorijoje, vos už keleto kilometrų nuo pasienio su Turkija.

Turkija po šio incidento pareiškė, kad ji pateikė Rusijai 10 įspėjimų apie tai, kad pastaroji pažeidė Turkijos oro erdvę, ir tik tuomet pasitelkė karinius veiksmus bei numušė Rusijos lėktuvą. Anot mokslininkų, šie pasisakymai yra „šlamštas“.

Peržiūrėję vaizdo įrašą, kuriame užfiksuotas krentantis Rusijos lėktuvas, T. van Doorsslaere‘as ir G. Lapenta atliko savo skaičiavimus ir nustatė, jog lėktuvas skrido žymiai greičiau, nei teigė Turkijos atstovai.

Turkijos atstovų teigimu, rusų lėktuvas pažeidė turkų sieną maždaug 17 sekundžių, tačiau fizikai priėjo išvadą, kad, skrendant 980 kilometrų per valandą greičiu, lėktuvas tokį patį atstumą būtų įveikęs vos per 7 sekundes.

Mokslininkų tvirtinimu, yra mažai tikėtina, jog Turkija perdavė 10 perspėjamųjų pranešimų Rusijos pilotams per 5 sekundes, kadangi skrendant tokiu greičiu lėktuvas būtų įveikęs 80 kilometrų atstumą ir į Turkijos teritoriją būtų įskridęs gerokai toliau.

Tai reiškia, jog Turkijos valdžia jau iš anksto galėjo nuspėti Rusijos ketinimus pažeisti svetimos šalies oro erdvę, bet juk tai atrodo sunkiai įsivaizduojama. Kita vertus, šiuolaikiniai naikintuvai yra itin manevringi, todėl nukreipti lėktuvą į šoną ir išvengti oro erdvės pažeidimo nebūtų didelių kliūčių.

Todėl šiuo atveju sunku patikėti ir tuo, ką skelbia Turkija, ir tai, kaip situaciją komentuoja Rusijos atstovai. Pastarieji pabrėžė, jog jų lėktuvas atliko posūkį 90 laipsnių kampu, kad tik išvengtų įskriejimo į Turkijos teritoriją.

Tačiau mokslininkai įsitikinę, jog skrendant tokiu greičiu atlikti 90 laipsnių manevrą yra praktiškai neįmanoma. Taigi panašu, jog tikrąją tiesą nutyli abi incidente dalyvavusios pusės.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: alfa.lt
(64)
(17)
(47)

Komentarai (8)