Nikaragva leido Kinijai statyti alternatyvą Panamos kanalui (6)
Maždaug šimtmetį išbuvęs vieninteliu du Amerikos žemynus skiriančiu kanalu, Panamos kanalus netrukus gali sulaukti brolio. Nikaragva neseniai paskelbė laiminanti Kinijos siekį pradėti naujo kanalo kasybą, kuris taptų alternatyva garsiajam Panamos kanalui. Toks projektas galėtų turėti milžiniškos įtakos įvairiose srityse, pradedant militaristiniais manevrais, baigiant tarptautine prekyba.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Bene didžiausio impulso tikimasi komercinėje sferoje. Antras kanalas Centrinėje Amerikoje reikštų gerokai didesnį jūrinio transporto pralaidumą tarp Atlanto ir Ramiojo vandenyno ir mažesnius okeaninės prekybos kaštus. Didesni naujojo kanalo matmenys padidins ir praplukdomų prekių kiekius.
Antras platesnis kanalas taip pat reiškia, kad jais galėtų plaukti JAV Karinio laivyno naujos kartos (Fordo klasės) lėktuvnešiai. Tai leistų JAV jūrų pajėgoms lanksčiau manevruoti po pasaulinį vandenyną. Žinoma, jei tik toks lėktuvnešių kursavimas nesudarys nepatogumų Kinijai…
JAV karinio laivyno strategas Alfredas Tajeris Mahanas (Alfred Thayer Mahan), kuris, anot „Popsci.com“, karinio laivyno strategijų teorijose yra pasiekęs tiek, kiek Albertas Einšteinas fizikoje, pabrėžia vandenynų valdymo per tam tikrus siaurus kanalus svarbą. Pats vandenynas yra neaprėpiamas, tačiau vietų karinėms jūrų pajėgoms perplaukti iš vieno okeano į kitą yra ne kažin kiek. Maža to, tie patys kanalai gyvybiškai svarbūs ir komercijai.
Pavyzdžiui, Britų imperija sugebėjo kontroliuoti visą Viduržemio jūra, pasistatydama vakarinę bazę Gibraltaro sąsiauryje ir rytinę bazę ties Sueco kanalu. Kontroliuodamos greičiausią ir tiesiausią kelią iš Atlanto į Ramųjį vandenyną, Jungtinės Valstijos santykinai mažomis sąnaudomis buvo (ir kol kas tebėra) užėmusios nepaprastai stiprią strateginę poziciją. Kurią antrasis kanalas, pastatytas ne JAV, gerokai komplikuos.
Nikaragvos kanalo perspektyvos aptarinėjamos jau apie 150 metų. Įdomu tai, kad pirmiausia šio kanalo statybomis domėjosi JAV ir šios idėjos atsisakė tik tada, kai buvo nuspręsta perimti Panamos kanalo projektą iš Prancūzijos.