2010 metais bendrovė Airbus pasiekė naują orlaivių pristatymo rekordą (0)
Užsakymų skaičius gerokai viršijo lūkesčius - devynerius metus iš eilės Airbus didino savo gamybinius pajėgumus ir pasiekė naują rekordą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Devynerius metus iš eilės Airbus didino savo gamybinius pajėgumus ir pasiekė naują rekordą: 94 savo klientams (19 iš jų buvo nauji) pristatė 510 (2009 m. – 498) komercinių orlaivių. Į rinką buvo išleistas 401 A320 šeimos orlaivis, 91 A330/A340 orlaivis ir 18 A380 orlaivių. Karinių orlaivių sektoriuje Airbus pristatė 20 lengvų ir vidutinių karinių ir krovininių lėktuvų (CN235 ir C295), t.y. keturiais orlaiviais daugiau nei 2009 metais.
2010 metais Airbus priėmė užsakymus 644 komerciniams orlaiviams pagaminti (574 orlaiviai buvo parduoti). Naujų užsakymų vertė gamintojo kainomis viršijo 84 milijardus JAV dolerių bruto (74 milijardus JAV dolerių neto). Lėktuvų, kuriuose yra virš šimto sėdimų vietų, užsakymai sudaro 52 procentus visų 2010 metų „Airbus“ užsakymų ir 51 procentą pasaulinės rinkos. Savo kariniams orlaiviams (CN235 ir C295) Airbus gavo 21 naują užsakymą.
Nauji komerciniai užsakymai pateikti 452 A320 šeimos orlaiviams, 160 A330/A340/A350 XWB šeimos orlaivių ir 32 A380 orlaiviams. 2010 metų pabaigoje bendrovė Airbus turėjo neįvykdytų komercinių užsakymų 3 552 orlaiviams už daugiau kaip 480 mlrd. JAV dolerių gamintojo kainomis. Tokį kiekį bendrovė gali pagaminti per šešerius metus. Nepagamintų karinių orlaivių skaičius siekė 247.
2010 metais Airbus pradėjo gaminti A320neo (su nauju varikliu), kuris sunaudoja 15 procentų mažiau kuro ir išskiria iki 3 600 tonų mažiau CO2 vienam lėktuvui per metus.
2010 metais A350 XWB šeima ir toliau sėkmingai įgyvendino savo pagrindines strategines kampanijas, padidinusi bendrą visų užsakymų šiai šeimai skaičių iki 583, o klientų skaičių iki metų pabaigos padidinusi iki 36. Kalbant apie gamybą, 2010-aisiais buvo pradėtos gaminti pirmosios A350 XWB detalės bei pusiau surinkti agregatai segmentų lygmenyje. Gruodžio mėnesį pradėjo veikti A350 XWB sistemų testavimo įrenginys („Geležinis paukštis“).
A400M programos rezultatus įrodo skraidantys keturi bandomieji orlaiviai. Per daugiau nei 300 bandomųjų skrydžių jie atliko daugiau nei 1 000 skrydžio valandų. A400M serijos lėktuvai netrukus bus pradėti gaminti, civilinės aviacijos patvirtinimo pažymėjimą planuojama gauti metų pabaigoje.
2010 metais A330 pagrindu pagamintas Multi-Role Tanker Transport (MRTT) lėktuvas gavo civilinės ir karinės aviacijos patvirtinimą. Penki iš šių lėktuvų skraido, o dar keturi yra perkonstruojami. Vyksta paskutiniai pirmųjų dviejų MRTT lėktuvų perdavimo Karališkosioms Australijos oro pajėgoms (RAAF) etapai.
Airbus „Power 8“ programa viršijo tiek savo planuotus veiklos pelno (EBIT), tiek lėšų taupymo rodiklius. Programa „Power 8+“ bus vykdoma ta pačia linkme. Susigrąžinti savo konkurencingumo lygį bendrovei Airbus padėjo, visų pirma, programa „Power 8“, taip pat patobulintas programos įgyvendinimas bei augimas savose rinkose. Be to, postūmis A380 programoje leido bendrovei gerokai sumažinti laikinų darbuotojų skaičių. Šimtai laikinų etatų Airbus kompanijoje buvo perkvalifikuoti į nuolatines darbo sutartis, suformuojant daugybę naujų darbo vietų, ypač inžinerijos ir gamybos padaliniuose.
2010 metais Airbus priėmė 2 200 naujų darbuotojų ir aktyvios darbo jėgos skaičių metų pabaigoje padidinti iki 52 500. 2011 metais planuojama įdarbinti iki 3 000 žmonių, ypač siekiant paspartinti vieno praėjimo lėktuvų gamybą, ilgalaikių programų įgyvendinimą bei A400M, A350 XWB ir A320neo tobulinimą ir industrializavimą.
„2010-ieji buvo geri metai; net geresni nei tikėjomės prieš dvylika mėnesių. Rinkos atsigavimas ir didesnis programų efektyvumas teikė ypač daug vilčių. Tačiau žinodami mūsų laukiančius iššūkius, ypač įgyvendinant plėtros programas, mes turime daug dirbti, kad ir toliau tobulėtume ir kad 2011-ieji Airbus kompanijai būtų taip pat sėkmingi“, – sakė Airbus prezidentas ir generalinis direktorius Tomas Endersas.
2011 metais Airbus tikisi, kad ir toliau didins pristatomų orlaivių kiekį, o užsakymų skaičius viršys turimų orlaivių skaičių. „Taip yra todėl, kad oro linijos reikalauja naujų ir eko-efektyvesnių orlaivių“, – sako Endersas. „Mes atsiliepiame į savo klientų pageidavimus, pasiūlydami rinkai tinkamas technologijas tinkamu laiku – taip mes pradėjome A320neo gamybą“.
Be to, 2010 metais kompanija Airbus žengė žingsnį į priekį alternatyvaus kuro panaudojimo srityje, Brazilijoje sukūrusi pirmąją vertės grandinę, kuri apjungia ūkininkus, perdirbėjus ir oro linijas. Airbus atliko pirmąjį biokuru varomą skrydį Lotynų Amerikoje, bendrovė taip pat dalyvaus pirmuosiuose pasaulyje reguliariuose biokuru varomuose keleiviniuose skrydžiuose, kuriuos numatoma pradėti 2011 metais. Tai dar kartą patvirtina Airbus strategiją pereiti nuo demonstracinių skrydžių prie alternatyvaus kuro panaudojimo aviacijoje.