Efektyvesnį suaugusiųjų mokymąsi gali užtikrinti kūrybiškumas ir inovacijos (0)
Kūrybiškumu ir inovacijomis paremtas neformalus suaugusiųjų mokymas skatina suaugusiųjų motyvaciją mokytis, gerina informacijos suvokimą bei ilgalaikius mokymosi rezultatus. Prie tokios išvados priėjo tarptautinio projekto „Apjunkime kūrybiškumą ir inovatyvumą suaugusiųjų mokyme“ dalyviai, gegužės mėn. susirinkę Lietuvoje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šiandieninėje sparčiai besivystančioje žinių ir informacijos visuomenėje yra labai svarbu nuolat atnaujinti savo žinias, ugdyti įgūdžius ir gebėjimus. Vis labiau populiarėja neformalus suaugusiųjų mokymasis, padedantis tobulinti kvalifikaciją, gebėjimus, įgyti profesinei veiklai reikalingų teorinių žinių. Vis dėlto, neretai suaugusiems žmonėms yra sunkiau mokytis, nes jie turi susiformavusias nuostatas ir yra linkę nepriimti naujos informacijos, jei ji nesutampa su jų nuomone. Be to, suaugusieji mokosi lėčiau.
Norėdama prisidėti prie suaugusiųjų švietimo skatinimo, Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga dvejus metus vykdė projektą, kurio idėja yra pasidalinti žiniomis ir pasikeisti patirtimi apie tai, kaip mokyti patraukliais ir kūrybiškais būdais. Projekte dalyvavo partneriai iš Austrijos, Italijos, Lietuvos, Lenkijos ir Ispanijos.
Kiekvienoje šalyje vyko suaugusių žmonių mokymai, kurių metu partneriai dalinosi savo geros praktikos pavyzdžiais. Ispanijos atstovai parengė liaudies pasakojimu paremtą spektaklį anglų kalba. Austrija suorganizavo kelionę po pilies muziejų bei meno parodą, taip skatinant pagarbą kultūros paveldui ir sąmoningumą. Lenkijos atstovai mokė istorijos bei kitų mokslų, panaudojant multimediją ir interaktyvią parodą. Italija pademosntravo, kaip naudoti elektroninį mokymą ir įtvirtinti įgūdžius, įgytus neformaliai mokantis.
Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga gegužę Vilniuje surengė kūrybiškumo reikalaujantį imitacinį žaidimą, kuriame pasirenkant iš įvairių galimybių ir strategijų buvo imituojama socialinių ir technologijų inovacijų sklaida. Žaidimo dalyviai kūrė ir pristatė projektus „e-Universitetas“, „e-Kalbų mokymo centras“ ir „e-Muziejus“, o virtualios valstybės DIGAMA „Vyriausybė“ turėjo geriausiems projektams paskirstyti 1 mln. eurų. Tiesa, virtualių...
„Partnerių susitikimas Vilniuje buvo tikrai sėkmingas. Mes pamatėme labai kūrybišką metodą, kaip mokyti suaugusiuosius žaidžiant imitacinį žaidimą“, - dalinosi savo įspūdžiais projekto koordinatorė Arleta Plawska, Lenkijos organizacijos „Park Kulturowy Fortyfikacji Miejskich Twierdza Gdansk” atstovė. – „Žaidimas sugebėjo įtraukti visus dalyvius, paskatino juos imituoti realybę ir netgi pasijausti atitinkamų sričių ekspertais.“
Projekto dalyviai tikisi motyvuoti suaugusiuosius mokytis, naudojant patrauklius ir inovatyvius būdus, vystyti kūrybiškumo įgūdžius. Pasibaigus projektui visų šalių mokymo būdai bus apibendrinti publikacijoje, taip pat bus sukurtas Europos kūrybiškumo elektroninis vadovas ir DVD su kiekvienoje šalyje vykusiais mokymais.
Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjungos narė Reda Grigutytė, atsakinga už projekto įgyvendinimą Lietuvoje, mano, kad tokia tarptautinė veikla yra naudinga ne vien tik mokymosi, bet ir kitų šalių bei jų papročių pažinimo prasme.
„Šis projektas man tarsi malonus iššūkis. Buvo įdomu suprasti ir stebėti įvairias mokymo ir ugdymo sistemas, tai leido palyginti patirtis, pasimokyti geros praktikos”, - pasakoja R. Grigutytė - „Mokymuisi visą gyvenimą reikia smalsumo ir noro išmokti, o taip pat reikia ir pačiam sugebėti organizuoti savo mokymosi procesą. Grundtvig projekto dalyviai lavino anglų kalbos įgūdžius ir daugiakultūrę kompetenciją – tai iššūkiai, kurie įgauna vis didesnę svarbą Europoje.“