Stebinanti Japonijos baudų sistema: tokio dydžio baudos bet kokį užsienietį išgąsdina – kaip baudžiami dviratininkai su… skėčiu, žiaurios bausmės už pasivažinėjimą išgėrus ir kaip galima lengvai užsidirbti 500 000 $ baudą? (Video)  (9)

Japonija – nuostabi šalis, kurioje puikiai dera tūkstantmečių tradicijos ir pažangiausios technologijos. Ši šalis stebina daugelį užsieniečių. Baudų sistema taip pat.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Youtuberis Chepolinko Japonijoje gyvena ilgiau kaip 11 metų ir vis pasidalina nauju įrašu, kuriame papasakoja įdomių faktų apie Japoniją, jos žmones, automobilius, keliones ir dar daugiau.

Šįkart Chepolinko nusprendė papasakoti apie tai, kodėl Japonija yra viena saugiausių šalių pasaulyje ir jos baudų sistemos įdomybes.

„Tai labiausiai yra susiję su Japonijos įstatytų bei baudų sistema. Baudos Japonijoje yra ypatingai didelės ir net užsieniečius stebinančios bei šokiruojančios. Ir tiesa yra ta, kad praktiškai visi, bent kartą į Japoniją atvykę užsieniečiai, šiuos įstatymus pažeidžia“, - pasakojimo pradžioje suintriguoja Chepolinko.

Jei vairuoji automobilį – mobilų telefoną padėk į šalį

Chepolinko tvirtina, kad viena naujausių Japonijoje įsigaliojusių tvarkų yra susijusi su mobiliaisiais telefonais ir automobilio vairavimu.

„Jei policijos pareigūnas užfiksuos, kad Jūs vairuodamas automobilį kalbate telefonu, ar netgi tą darote stovėdamas prie šviesoforo – už tokį pažeidimą bauda siekia nuo 170 iki beveik 2 800 JAV dolerių“, - tvirtina Chepolinko ir priduria, kad „prie baudos dar gresia ir kalėjimas“.

Kodėl tokios „drakoniškos“ bausmės? Atsakymas visai paprastas. Pastaraisiais metais Japonijoje išaugo eismo įvykių ir didelė jų dalis yra susiję su mobiliųjų telefonų naudojimu. Būtent jie tampa eismo įvykių priežastimi.

Be didžiulės piniginės baudos, kalėjimo grėsmės, dar pridėkime ir tai, kad Japonijoje už kelių eismo pažeidimus atimami „vairuotojų teisių balai“.

 

Chepolinko tvirtina, kad kai Japonijoje gaunamos vairavimo teisės, jos savininkas turi „6 balų sumą“ ir už kiekvieną eismo taisyklių pažeidimą yra atimami tie balai. Vidutiniškai už pažeidimą netenkama 2-3 balų. Kai prarandami visi balai – vairuotojas teisių netenka nuo mėnesio iki pusės metų.

Tad štai, kai vairuojant automobilį naudojamasi išmaniuoju telefonu – iškart galima netekti visų šešių balų ir taip netekti vairuotojo teisių pusei metų. Nepamirškime dar ir beveik iki 2 800 JAV dolerių siekiančios baudos bei potencialaus kalėjimo. Žinoma, čia jau maksimali bausmė, tačiau net ir švelniausiu variantu – pasekmės bus skausmingos.

Įdomiausi ir keisčiausi įstatymai susiję su… dviratininkais

Daugelį metų Japonijoje gyvenantis ir dirbantis Chepolinko tvirtina, kad patys keisčiausi įstatymai yra susiję su dviratininkais.

Japonijoje yra labai daug dviračių ir dviratininkų. Žmonės šią transporto priemonę mėgsta ir su jau daug kur važinėja. Šaligatviais ir net pėsčiųjų takais galima matyti, kad važiuoja dviratininkai. Tad atvykę turistai išsinuomoja dviratį ir drauge su per perėja einančiais japonais, važiuoja dviračiu.

„Tačiau už tokį veiksmą gresia iki 200 JAV dolerių bauda. Pagal Japonijoje galiojančią tvarką, dviračiai priskiriami transporto priemonei ir jie gali važiuoti tik tais keliais, kuriais važiuoja ir automobiliai bei kitas transportas“, - teigia Chepolinko.

Žinoma, yra tam tikrų išimčių. Dviračiais galima važiuoti specialiai jiems įrengtais keliais, per perėjas pravažiuoti skirtomis juostomis. Taip pat vaikai iki 13 metų ir vyresni nei 70 metų asmenys gali važinėti šaligatviais ir kitiems įprastiems dviratininkams draudžiamomis vietomis.

 

„Aišku, Japonijos policininkai nepuls jūsų bausti maksimalia bausme, o greičiausiai tiesiog įspės ir supažindins su tvarka – jei kartais jos būsite negirdėję. Tačiau jei šaligatviu su sportiniu ar įprastu dviračiu lėksite kaip išprotėjęs, tai tada policija jus sustabdys ir uždės baudą“, - apie tokią tvarką įspėja Chepolinko.

Yra ir dar įdomesnių tvarkų, susijusių su dviračiais. Draudžiama važiuojant dviračiu naudotis išmaniuoju telefonu bei… skėčiu.

Skamba juokingai, bet lyjant lietui – japonai mėgsta važiuoti dviračiu ir viena ranka laikyti išskleidę skėtį. To daryti negalima.

„Už telefono ar skėčio naudojimą, važiuojant dviračiu, bauda gresia iki 470 JAV dolerių“, - perspėja Chepolinko.

„Ir palaukite, čia dar ne viskas. Mėgstate važiuodami dviračiu klausytis muzikos? Užsidedate ausines ir pasileidžiate važinėtis? Už tokį elgesį taip pat galite gauti iki 470 dolerių baudą“, - tvirtina Chepolinko.

Tokio paties dydžio bauda siekia ir už prie dviračio nepritvirtintą žibintuvėlį. Ypač jei be jo važinėjamasi tamsiuoju paros metu. „Tokios premijos jums primins, kad dviratis privalo būti su gerais žibintais.“

Šokiruojančios baudos išgėrusiems

Pasibuvus bare ar kavinėje, išgėrus tauresnio gėrimo – sėsti už automobilio vairo griežtai draudžiama.

Tai gal tuos porą kilometrų pavažiuoti su dviračiu? Geriau to nedaryti. Jokiais būdais nedaryti! Jei važiuosite dviračiu ir būsite išgėręs – bauda siekia 9 300 JAV dolerių ir dar gali į kalėjimą pasodinti 5-eriems metams!

 

„Primenu, kad Japonijoje dviratis yra transporto priemonė ir Japonijos policija į saugumą žiūri labai rimtai. Tad šį įstatymą būtina žinoti atsipalaidavusiems turistams, kurie po vakarėlio gali sugalvoti taip grįžti namo. Labai brangus bus toks pasivažinėjimas. Geriau nebandykite laimės“, - įspėja Chepolinko.

Įdomu yra ir tai, kad ant dviračio rėmo ar galinio rato pritvirtintos sėdynės negalima vežti kito žmogaus. Tai yra pažeidimas už kurį pirmą kartą gausime įspėjimo, o jei pažeidimą pakartosime, tai ir baudą.

Bausmės pėstiesiems ir kaip užsidirbama 500 000 JAV dolerių bauda

Šį dalyką atvykusiems į Japoniją užsieniečiams taip pat yra labai svarbu žinoti.

„Būna tokia situacija, kad prieini perėją, užsidega raudonos spalvos šviesoforas, o aplinkui nei vieno automobilio. Žinoma, kad norisi pereiti kelią, o ne laukti tas 2-3 minutes, kol persijungs šviesoforo spalvos.

Ir vos tik įžengi į kelią, lyg iš niekur atsiranda japonas, ar dar blogiau, kokia japonų močiutė, kuri tave apkaltina už visas užsieniečių padarytas skriaudas ir kaip ją įžeidei samurajų protėvių akyse.

Kai į tave įsmeigia tas akis ir pradeda gėdinti, tai nori nenori grįžti atgal prie perėjos ir kaip padorus japonas lauki, kol užsidegs žalios spalvos šviesoforas“, - pasakoja Chepolinko.

Žinoma, tiek japonai, tiek ir patys užsieniečiai nėra idealūs ir pasitaiko tokių atvejų, kai per raudoną šviesoforą ar tose vietose, kur išvis nėra perėjų, skubantis žmogus kerta kelią.

 

„Kadangi Japonijoje nusikalstamumas yra visai menkas ir tie policininkai nelabai turi daug to darbo, tai jie prikimba ir prie visokių smulkmenų. Ir jei policininkas jus pagaus einant per raudoną ar ten, kur nėra perėjos, mažų mažiausiai sulauksite griežto įspėjimo ir moralo. O jei bus nuotaikoje, tai ir iki 470 dolerių siekiančios baudos“, - teigia Chepolinko.

„Kol kas pėstiesiems naudotis mobiliuoju telefonu dar nėra draudžiama. Tačiau vis daugiau vietų toks draudimas atsiranda ir tai yra susiję su saugumu. Kad nebūtų sukeltos avarinės situacijos ir žmonės nukreiptų dėmesį į tai, kas vyksta aplinkui, o ne telefone.

Svarbus momentas yra ir tas, kad jei pėsčiasis atsidurs kokioje nors avarinėje ar keblioje situacijoje, kurios kaltininkas bus net ne jis, tačiau tuo metu jis naudojosi telefonu – visa kaltė kris ant jo pečių“, - teigia Chepolinko.

Įdomaus pasakojimo pabaigoje Chepolinko dar nori labai patarti dviratininkams ir kitų transporto priemonių vairuotojams apsidrausti. Kitu atveju paskirtos baudos gali galutinai sužlugdyti.

„Jei nutiktų kokia nors kebli situacija ir partrenktumėte japoną, neduok Dieve vyresnį, tai už tai baudos gali būti milžiniškos.

Štai spauda daug rašė apie prieš 5-6 metus nutikusį įvykį, kai moksleivis, važiuodamas dviračiu, partrenkė močiutę, kurį po šio įvykio atsidūrė komoje.

Už tai šio moksleivio šeimai buvo paskirta 500 000 JAV dolerių bauda“, - galutinai šokiruodamas savo pasakojimą užbaigia Chepolinko.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(70)
(13)
(57)

Komentarai (9)