Sueco kanalą užblokavęs Ever Given vis labiau trikdo pasaulio (ypač Europos ir Azijos) ekonomiką  ()

Laivų eismą užblokavęs milžiniškas konteinervežis iš dalies išjudintas, nors dar laukia daug darbo, kol laivas bus išlaisvintas ir vėl atsivers viena iš svarbiausių pasaulio prekybos arterijų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Sueco kanalo valdytojo pranešimu, „Ever Given“ pajudėjo apie 80% kelio atgal į farvaterį. Tačiau dar laukia labai rimta užduotis išvaduoti 200 000 tonų laivą, sako Peter Berdowski, gelbėjimo komandos tėvinės kompanijos Boskalis Westminster vykdomasis direktorius.

„Į gilesnį vandenį patraukti laivagalį buvo lengvoji dalis, iššūkis bus laivo priekis“ Nyderlandų radijo stočiai Radio 1 sakė Berdowskis.„Dabar imsimės priekio. Nenorime pradėti švęsti pernelyg anksti.“

„Ever Given“ – ilgesnis už kanalo plotį ir ketvirtadienį įstrigęs skersai vandens kelio – dar labiau sujaukė ir taip pandemijos pertemptas tiekimo grandines. Po kelių dienų pastangų išlaisvinti užstrigusį laivą ekskavatoriais ir žemsiurbėmis, ankstyvą pirmadienio rytą gelbėjimo misijos ėmėsi 10 vilkikų flotilė.

Išlaisvinimo manevrus planuojama vėl pradėti 11:30 vietos laiku, o navigacija kanalu turėtų prasidėti, perkėlus konteinervežį į Didįjį Kartųjį Ežerą techninei apžiūrai, pranešė kanalo valdžia.

„Šiandien pradėsime vykdyti laivų praplaukimo kanalu ,“ sakė Mohab Mamish, Egipto prezidento Abdel-Fattah El-Sisi patarėjas Sueco kanalo klausimais. „Kol visi laivai pasitrauks iš Sueco kanalo koridoriaus, gali praeiti maždaug savaitė.“

 

Naujausiais skaičiavimais eilėje perplaukti kanalu iš abiejų pusių laukia apie 450 laivų, o sudaro maždaug 12% pasaulio prekybos. Likę laivai pasuko ilgesniu keliu aplink Afrikos pietuose esantį Gerosios Vilties kyšulį.

„Viena yra nustumti laivą į vandenį, o eismą kanalu sutvarkyti – visai kitas,“ interviu Bloomberg TV sakė Euronav NV, kuriai priklauso naftos tankeriai, vykdomasis direktorius Hugo de Stoop. „Kad ir kiek būtų susikaupę, greitai tai neišsivaikščios.“ Kol kanalas bus visiškai laisvas, gali praeiti dvi ar trys savaitės, sakė jis.

Logistikos ekspertai prognozuoja, kad dar kelis mėnesius frachtavimo kompanijose įtampa išaugs dar labiau dėl sutrikdytų grafikų ir krovinių pristatymo į uostus netolygumo.

 

Neveikiantis kanalas paveikė kompanijas nuo Ikea iki Caterpillar Inc., o įstrigusiuose laivuose yra tūkstančiai gyvūnų. Kamštyje užstrigo gabenamos prekės, pramonės žaliavos, nuo naftos iki kavos, o labiausiai tai pajuto Azijos eksportuotojai ir Europos importuotojai.

Lloyd’s List preliminariu vertinimu, blokavimas atsieina maždaug 400 milijonų dolerių per valandą, tai yra, po maždaug 5,1 milijardus dolerių už prekes vakarų kryptimi, ir apie $4,5 milijardus – rytų.


www.bloomberg.com

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(5)
(0)
(5)

Komentarai ()