Europos Sąjunga leido naudoti kūno skenerius  (0)

Europos Sąjunga (ES) pritarė kūno skenerių įdiegimui oro uostuose, tačiau jos narėms pačioms palikta teisė spręsti, ar naudoti šiuos įrenginius.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

ES transporto komisaras Siimas Kallasas tikina, kad naujosios technologijos oro uostuose bus taikomos tik laikantis griežtų taisyklių, kurios buvo priimtos siekiant apsaugoti žmogaus sveikatą ir pagrindines teises. „Saugumo skeneriai - ne panacėja, bet jie suteikia realią galimybę užtikrinti keleivių saugumą“, - sakė komisaras.

Tokie skeneriai, kurių ekranuose matoma tarsi nuogo žmogaus nuotrauka, jau naudojami Jungtinėse Valstijose ir amerikiečiai tvirtina, kad toks keleivių tikrinimas yra daug efektyvesnis nei naudojant metalo detektorius. Skeneriuose taikomos technologijos sparčiai tobulėja ir manoma, kad netrukus jos leis atsisakyti nerimo dėl žmogaus teisių pažeidimų ekrane matant beveik nuogą kūną: naujausi skeneriai jau turi programinę įrangą, kuri parodo ekrane tik žmogaus kūno kontūrus, o toje vietoje, kur keleivis slepia draudžiamą į lėktuvą įsinešti daiktą, atsiranda raudona dėmė.

ES narės ir oro uostai neprivalo įsivesti saugumo skenerių, tačiau jei bus nutarta jais naudotis, jie privalės atitikti ES priimtus standartus. Jau priimtos ES direktyvos skelbia, kad skeneris negali saugoti ar kopijuoti jokio vaizdo, o vaizdus analizuojantys saugumo darbuotojai turi dirbti atskiroje patalpoje, kurioje ir matys nuskenuotą žmogaus kūno vaizdą savo ekrane. Be to, keleiviai privalo būti informuojami, kad jų kūnas bus skenuojamas, ir jiems palikta teisė to atsisakyti pasirenkant kitus patikros būdus. „Svarbiausia, kad kiekvienas keleivis turi tokią teisę“, - pabrėžė transporto komisaro spaudos atstovė Helen Kearns.

Nenorėdama rizikuoti keleivių sveikata ES paskelbė, kad jos oro uostuose bus galima naudoti tik tuos skenerius, kurių veikimas neparemtas rentgeno spindulių technologijomis. Iki šiol ES atsisakydavo leisti naudoti kūno skenerius oro uostuose. Amerikiečiai tai ėmė daryti iš karto, kai 2009 metais 24 metų nigerietis Umaras Faroukas Abdulmutallabas bandė susprogdinti lėktuvą, skrendantį iš Amsterdamo į Detroitą, įsinešdamas į jį plastiko sprogmenį apatiniuose drabužiuose.

Iki šiol kūno skeneriai naudojami ribotai ir kiekviena šalis pati sprendžia, ar naudoti juos savo oro uostuose, ar ne. Skeneriai jau buvo išbandyti Prancūzijoje, Italijoje, Suomijoje ir kitose ES šalyse. Jie jau naudojami Jungtinės Karalystės ir Nyderlandų oro uostuose. Tačiau tai sukelia kai kurių keleivių nepasitenkinimą ar net pyktį, nes jie įsitikinę, kad pažeidžiamas jų privatumas, t. y. jų kūno vaizdas atsiranda ekrane. Vokietija jau pareiškė, kad niekada nenaudos skenerių savo oro uostuose, nors Hamburgo oro uoste jie buvo naudoti 10 mėnesių. Tiesa, buvo skenuojami tik savanoriai keleiviai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lietuvos žinios
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)