M. Zuckerbergas: „Facebook“ pridarė daug privatumo klaidų  (4)

„Facebook“ kūrėjas Markas Zuckerbergas pripažino, kad jo bendrovė pridarė „krūvą klaidų“, susijusių su privatumu ir, įsiklausius į JAV įstatymų leidėjų kritiką, sutiko keisti pagrindinius nustatymus į „nepasirinktus pagal nutylėjimą“ (opt-in), rašo telegrapho.co.uk.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Rašydamas tinklaraštyje socialinio tinklo įkūrėjas ir jį valdančios bendrovės generalinis direktorius tvirtino, kad „Facebook“ įkurtas laikantis prielaidos, jog žmonės nori dalintis informaciją ir palaikyti ryšius su gyvenime svarbiais žmonėmis, tačiau tam reikia, kad kiekvienas žmogus sugebėtų kontroliuoti su kuriais žmonėmis kokia informacija dalinamasi. Ir, nors, pasak M. Zuckerbergo, socialinio tinklo atviras požiūris į privatumą yra geras, „Būsiu pirmasis, pripažinęs, kad pridarėme krūvą klaidų“. Jis taip pat pripažino, kad socialinio tinklo vadovai šį prieštaringą klausimą „visuomet galėtų spręsti geriau“.

M. Zuckerbergo viešas komentaras buvo išplatintas po to, kai JAV Federalinė prekybos komisija (FTC) apkaltino „Facebook“ sistemingai pažeidinėjant privatumo reikalavimus septyniais konkrečiais atvejais, taip pat kuomet tinklalapis pakeitė nustatymus kad daugiau vartotojų informacijos būtų viešai prieinama.

Naujasis planas panaikinti prieštaravimus yra svarbus žingsnis „Facebook“ rengiantis pirminiam viešajam akcijų siūlymui – tikimasi, kad bendrovė bus įvertinta 100 mlrd. dolerių.

Nuo šiol „Facebook“ „privalės gauti klientų patvirtintą sutikimą prieš atliekant pakeitimus, kurie turėtų įtakos numatytiems privatumo nustatymams“. Iš esmės dėl to visus pagrindinius privatumo kontrolės nustatymus ateityje teks pakeisti į „nepasirinktus pagal nutylėjimą“. Be to, per ateinančius 20 metų „Facebook“ kartą per 2 metus turės būti atliekamas privatumo auditas, panaikintas priėjimas prie deaktyvuotų paskyrų turinio, įmonė turės aiškiau pateikinėti duomenis apie privatumo politiką ir vartotojų duomenų saugumą.

Nors akivaizdu, kad naujų nustatymų galima prikurti taip, kad jie būtų aktyvuoti pagal nutylėjimą ir be vartotojo žinios, nuo šiol diegiant naujas paslaugas bus reikalingas aiškus vartotojo sutikimas priimti pakeitimus. Pavyzdžiui, „Facebook Places“ yra paslauga, vartotojams suteikianti galimybę socialiniame tinkle pateikti savo fizinę buvimo vietą ir dėl kurios į „Facebook“ smigo daug kritikos strėlių. Nuo šiol paslauga galės būti įjungta tik tuo atveju, jeigu vartotojas duos sutikimą.

M. Zuckerbergas pripažino, kad socialiniame tinkle esama rimtų klaidų, susijusių su klientų privatumu ir nurodydamas „Beacon“ sistemą, kuri kliento draugų sąraše esantiems asmenims suteikdavo galimybę stebėti kliento apsipirkinėjimo įpročius, taip pat prie klaidų buvo priskirti ankstesni „Facebook“ privatumo politikos pakeitimai.

Tačiau socialinio tinklo vadovas tvirtino, kad „sukūrus pirmąją „Facebook“ versiją beveik nė vienas jo paties pažįstamas nenorėjo internete turėti viešą asmeninį puslapį. Bet esant galimybei užtikrinti tokio puslapio privatumą jie buvo linkę internetu dalintis savo informacija su draugais. Esminis reikalavimas buvo kontrolė“.

M. Zuckerbergas mano, kad jo socialinio tinklo sėkmės paslaptis yra nesudėtinga galimybė „žmonėms jaustis patogiai dalinantis informacija apie savo realius gyvenimus“.

„Apskritai, manau, kad mūsų skaidrumo ir valdymo, kas gali matyti jūsų informaciją, istorija yra gera. Tai įvertinus esu pirmasis, pripažįstantis, kad pridarėme daug klaidų. Manau, ypač išsiskiria keletas rimtų klaidų, tokių kaip „Beacon“ prieš ketverius metus ir prieš dvejus metus vykusio privatumo modelio keitimo prastas atlikimas. Šios klaidos metė šešėlį ant didelės dalies mūsų gerai atliktų darbų. Taip pat suprantu, kad daugelis žmonių iš prigimties skeptiškai vertina šimtų milijonų žmonių asmeninės informacijos skleidimą internetu, ypač naudojantis viena paslauga. Netgi jei mūsų veikla privatumo saugojimo požiūriu būtų ideali, manau, daug žmonių vis dar pagrįstai abejotų dėl to, kaip saugoma jų informacija. Žmonėms svarbu apie tai galvoti ir nebūna nė dienos, kai pats nepagalvočiau ką reiškia tarnauti šiai bendruomenei ir kaip pelnyti jos pasitikėjimą“, – rašė vadovas.

Sutarimas su FTC „reiškia, kad skaidriai ir ilgam formaliai įsipareigojame daryti tai, ką visuomet stengėmės daryti bei planavome daryti – teikti jums įrankius kontroliuoti tai, kas mato jūsų informaciją ir užtikrinti, kad tik ta informacija pasiekia tik pageidaujamus žmones“, – tvirtino M. Zickerbergas.

Socialiniame tinkle nuo šiol dirbs du aukščiausio lygio privatumo priežiūros vadovai: buvusi teisininkė Erin Egan bus atsakinga už privatumo politiką, o dabartinis vyriausiasis patarėjas privatumo klausimais Michaelas Richteris taps privatumo reikalų direktoriumi produktams. FTC tarybos pirmininko Jono Leibowitzo teigimu, sutarimas turės įtakos naujų „Facebook“ produktų kūrimui ir požiūriui į klientus. „Facebook“ inovacijų kaina neturi būti vartotojų privatumas. FTC veiksmai tai užtikrins“, – tvirtino FTC atstovas.

Jau dabar prasidėjo 30 dienų truksiantis konsultacijų dėl pasiūlymų periodas. Tikėtina, kad bus atsižvelgta ir į daugumą Europos privatumo saugos įstaigų reikalavimų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (4)

Susijusios žymos: