Beprotiškiausias lėktuvo nusileidimas, patekęs į Gineso rekordų knygą – Il-62 „Lady Agnes“ nutūpimas pievos viduryje: kas čia nutiko? (Foto, Video) ()
„Lady Agnes“ – taip vadinosi nebeeksploatuojamas orlaivis Il-62, kurį anksčiau eksploatavo Rytų Vokietijos oro linijų bendrovė „Interflug“, kuris 1989 m. nusileido ant 860 metrų trumpo kilimo ir tūpimo tako Gollenbergo oro uoste.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Ilyushin IL-62“ yra ilgo nuotolio SSRS pagamintas keturių variklių reaktyvinis lėktuvas, kuris kartu su kitomis oro linijomis aptarnavo tokias oro linijas kaip Rytų Vokietijos „Interflug“ ir SSRS „Aeroflot“.
1989 m. spalio 23 d. vienas iš „Interflug“ orlaivių nusileido Stölln prie Gollenbergo, apie 77 km į šiaurės vakarus nuo Berlyno, tuometėje VDR. Šis įvykis buvo skirtas paminėti Otto Lilienthalio katastrofos, per bandomąjį sklandytuvo skrydį 1896 metais, sukaktį.
Nedidelis Stölln aerodromas su 840 m ilgio žolės kilimo ir tūpimo taku nuo 1894 m. tarnavo kaip sklandymo treniruočių zona vokiečių aviacijos pionieriui Otto Lilienthaliui, kuris buvo pirmasis žmogus, atlikęs skrydžius sklandytuvais pagal „sunkesnio už orą“ principą.
Per Pirmąjį ir Antrąjį pasaulinius karus aerodromas buvo naudojamas vokiečių Liuftvafės kaip sklandymo treniruočių zona, o nuo 1953 m. jis naudojamas sportinei aviacijai.
Net jei šio nedidelio aerodromo istorija pati savaime yra pakankamai įdomi, šiandien ši vieta garsėja vienu objektu: Il-62, pavadintu „Ledi Agnes“, pagal Otto Lilienthalio žmonos vardą.
Nuleisti didelį komercinį lėktuvą ant trumpo žolės kilimo ir tūpimo tako buvo didžiulis žygdarbis, patekęs į Gineso rekordų knygą kaip didžiausias lėktuvas, kada nors nusileidęs ir sustojęs ant neasfaltuoto kilimo ir tūpimo tako.
IL-62 normaliomis sąlygomis paprastai reikia apie 2500 metrų kilimo/tūpimo tako. Žinoma, šio skrydžio metu orlaivis nebuvo pakrautas kaip įprasta.
Šio skrydžio kapitonas buvo Heinzas-Dieteris Kallbachas, o prieš nusileidimą virš lauko buvo atliktas žemas skrydis. Nereikia nė sakyti, kad tai atrodo gana pavojinga.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėtojų ekipažai buvo pasirengę tuo atveju, jei nutiktų blogiausia. Visų laimei, nusileidimas pavyko.
„Interflug“ nebeegzistuoja, nes buvo likviduota 1991 m. po Vokietijos susijungimo. Šis orlaivis yra vienas iš nedaugelio likusių aviakompanijos orlaivių.
„Ledi Agnes“ dabar naudojama kaip muziejus. Taip lėktuvas tebestovi Vokietijos kraštovaizdyje ir šiandien, atviras žiūrovams iš viso pasaulio – šiuolaikinės Rytų Vokietijos aviacijos istorijos likutis.