[Žinios trumpai] Vokiečių radarų gamintojas tvirtina, kad jie du F-35 stebėjo daugiau nei 100 kilometrų atstumu: ar tai reiškia, kad F-35 visiškai susimovė? (1)
„Lockheed Martin F-35A Lightning II“ yra vienas moderniausių visų laikų naikintuvų. Vienas pagrindinių jo privalumų - STEALTH dizainas, kuris jį paverčia nematomu radarams. Na, bent jau taip manoma.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nėra taip, kad amerikiečiai neturėtų radarų ar nežinotų kaip veikia, pavyzdžiui, kinų ir rusų radarai. Viskas išbandyta F-35 yra sunkiai pastebimas. Tačiau STEALTH naikintuvai kuriami ir Vakarų pasauliui priešiškose šalyse, todėl NATO šalys bando sukurti radarus, kurie pastebėtų ir F-35, ir tai, kuo gali atskristi priešai.
Viena Vokietijos kompanija giriasi, kad sukūrė radarą, kuris leido porą F-35 naikintuvų pastebėti per 100 km. Ir juos sekti. Jei juos įmanoma pastebėti, įmanoma ir numušti. Tačiau inžinierius, elektroninės karybos specialistas, tarnavęs JAV oro pajėgose, Davidas Cote svetainėje Quora.com teigia, kad tai - marketingas.
Pasirodo, tie du F-35 grįžinėjo iš aviacijos šventės. Tai yra, jų misija buvo visiškai taiki - jie skrido pasirodyti. O tokiais atvejais F-35 skraido su radarų atspindžius stiprinančiais prietaisais - mažais pelekais, išdėstytais aplink lėktuvo fiuzeliažą. Jie padeda radarams juos pastebėti. Radarų ar STEALTH lėktuvų bandymai atliekami be šių atšvaitų ir F-35 vis dar yra sunkiai pastebimas radarais.
Tai kam tie atšvaitai? Nes civilinėje misijoje dalyvaujantys F-35 turi sugyventi su kitais lėktuvais, su kuriais gali tekti dalintis oro erdve. Kitaip tariant, dėl saugumo. Iš tikrųjų, civilines misijas vykdantys naikintuvai siunčia signalus oro eismo kontrolieriams kaip ir kiti lėktuvai. Jie nori būti pastebėti. Taigi, ta Vokietijos kompanija žinojo, kur tie F-35 yra, galėjo pasiruošti jų „pastebėjimui“ ir dar pasinaudojo tais radarų atspindžiais. Beje, juos F-35 naudoja ir tam, kad sukurtų ryškų atvaizdą radaro ekrane ir paslėptų tai, kaip atrodytų, jei būtų pasiruošęs mūšiui. „Ne, pasyvus radaras dar greitai nenugalės STEALTH technologijų“, teigia Cote.
Iš tikrųjų, toks pasigyrimas buvo keistas. Tikri bandymai taip nevykdomi - reikėtų, kad F-35 nesakytų radaro operatoriams, iš kur atskrenda, ir kad pasirodytų mūšio konfigūracijoje.