Kompiuterinių lenktynių mėgėjai - prastesni vairuotojai nei kompiuteriais nežaidžiantys jų kolegos  (40)

Neseniai kompanijos „Continental Tyres“ užsakymu atlikto tyrimo metu buvo nustatyta, jog kompiuteriais nežaidžiantys asmenys yra gerokai geresni vairuotojai nei tie, kurie reguliariai žaidžia lenktynių žaidimus asmeniniais arba specializuotais žaidimų kompiuteriais.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tiems, kurie žaidžia "Need For Speed", "Formula 1" ir kitoms populiarioms serijoms priklausančius žaidimus, ši naujiena neturėtų sukelti didelės nuostabos, kadangi realiame pasaulyje savo galimybes išbandyti nėra labai sudėtinga - pakanka tik susirasti dideliems greičiams pritaikytą trasą ir spustelėti savo automobilio akseleratoriaus pedalą. Tiesa, daugelis tai išbandę, pripažįsta, jog beprotišku greičiu skriejančio automobilio valdymas virtualioje erdvėje realiame gyvenime prisitaiko ne taip jau paprastai.

"Continental" tyrime dalyvavo 2000 vairuotojų, kurių amžius svyravo nuo 17 iki 39 metų. Pusė jų buvo "praktikuojantys" žaidėjai kompiuteriu, manantys esą geresni vairuotojai nei kiti. Kaip esminius savo pranašumus jie cituodavo greitesnę reakciją, geresnį pavarų perjungimo technikos suvokimą ir geresnį mokėjimą įveikti posūkius. Paprašius save įvertinti 10 balų skalėje (10 reikštų profesionalų lenktynininką) jie sau vidutiniškai skirdavo 6 balus, tuo tarpu visiems kitiems - balu mažiau. Deja, tyrimas parodė, jog realybėje viskas yra atvirkščiai.

Statistiniai tyrimo rezultatai atskleidė, jog per 12 mėnesių trukusį studijos laikotarpį kompiuterines lenktynes mėgstantys vairuotojai dvigubai dažniau padarydavo avarijas, dvigubai dažniau važiuodavo degant raudonam šviesoforo signalui. Jie taip pat dvigubai dažniau įsiveldavo į rizikingas situacijas, tokias kaip staigus įsibėgėjimas priekyje važiuojant kitam automobiliui arba lėčiau važiuojančio automobilio lenkimas nesilaikant saugaus atstumo. Tiems, kas lenktynes žaisdavo daugiau kaip aštuonias valandas per savaitę, vairavimo problemos pasireikšdavo dar ryškiau.

"Panašu, jog nors žaidėjai įgauna naudingų įgūdžių ir labiau pasitiki savimi, jiems reikėtų racionaliai subalansuoti rizikos įvertinimo pojūtį", aiškina Timas Beilis (Tim Bailey), kompanijos "Continental" saugumo ekspertas. "Žaidžiant kompiuterinius vairavimo žaidimus galima išlavinti psichologinio susitelkimo ir geresnės reakcijos savybes. Tačiau žaidėjai rizikuoja gerokai daugiau nei nežaidžiantys jų kolegos - matyt todėl, kad žaidimuose nėra realių pasekmių. Vairavimo saugumui užtikrinti svarbiausios reikalingos savybės yra dėmesio sutelkimas, gebėjimas įvertinti kelio ir automobilio būklę ir suprasti potencialią riziką. Akivaizdu, jog žaidimai padeda išugdyti daugelį šių įgūdžių, tačiau juos dar reikia subalansuoti", priduria specialistas. 

Beilis taip pat pažymėjo, jog "Continental Tyres" šiuo metu bendradarbiauja su institutu "Institute of Advanced Motorists", kurio atstovai turėtų įvertinti žaidėjų vairavimo gebėjimus kitoje nepriklausomai nuo pradinio tyrimo atliekamoje studijoje. "Continental" tyrimo rezultatus galite rasti čia.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (40)