Sekami savo noru: žengiame į naują marketingo erą (0)
Įsivaizduokite, kad jums įėjus į parduotuvę, apie jus žinoma viskas – jūsų vardas, išmatavimai, įsigijimų istorija parduotuvėje ir internetu, netgi jūsų pažiūros.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ar tai jus priverstų jaustis įžymybe? O gal kaip tik pasijaustumėte nepageidaujamo stebėjimo auka?
Jūsų atsakymas gali paveikti mažmeninės prekybos ateitį, kuri šiuo metu išgyvena reikšmingus pokyčius, nulemtus pirkėjų duomenų analizės.
Nuo tada, kai atsirado pirmosios lojalumo kortelės, mažmenininkai pradėjo gausiai kaupti duomenis apie savo pirkėjus.
Šiandien neapsiribojama vien tik asmeninių pirkimų istorija, - svarbu tampa apžvelgti, pavyzdžiui, ir orų prognozes, pagal kurią prekybininkai pirkėjų dėmesį atkreipia į atitinkamu sezonu reikalingiausias prekes. Taip pat vis labiau atkreipiamas dėmesys į socialinės medijos duomenis ar vietos nustatymo programėles.
Parduotuvių konsultantai, gavę tokią informaciją apie klientus, iš socialinės medijos įrašų galės žinoti, kad planuojame atostogas arba ieškome naujos suknelės vakarėliui.
„Apple iBeacone“ technologija, „Bluetooth“ pagalba veikianti vietos sekimo programėlė, greitai mažmenininkams suteiks galimybę pirkėjus identifikuoti akimirką jiems įėjus pro parduotuvės duris“, - sako „Appflare“ kompanijos atstovas Owenas Geddesas.
Susiję pirkinių pasiūlymą galės pasirodyti mūsų išmaniuosiuose telefonuose ir kis priklausomai nuo to, kuriame parduotuvė skyriuje mes esame.
„Bet pirkėjas visada prieš tai turės suteikti leidimą programėlei jį „sekti“, - sako O.Geddesas, bandydamas užbėgti už akių kritikai dėl klientų privatumo pažeidimo.
„Daugiau duomenų užtikrina aukštesnės kokybės paslaugas“, - teigia Scottas Silverthornas, kosmetikos kompanijoje „Lush“ dirbantis su klientų duomenų analize.
Klientų pirkimų istorijos analizės atsipirkimas akivaizdžiausias internetinėje prekyboje. Pavyzdžiui, kompanija „Amazon“, kasmet pasiekianti apie 240 mln. pirkėjų, savo sėkmę gali tiesiogiai susieti su pirkimų personalizavimo tobulinimu.
„Jau 2004 m. „Amazon“ turėjo ištobulintą sistemą klientų duomenų analizei nei daugybė mažmenininkų turi šiandien“, - teigia Davidas Selingeris, kompanijos „RichRelevance“ atstovas.
Kaip teigia Werneris Volgelsas, „Amazon“ technologijų skyriaus vadovas, „verslui nėra tokio dalyko kaip per daug duomenų – kuo daugiau, tai visada reiškia tik dar efektyviau. Kuo daugiau duomenų apie savo pirkėjus gali surinkti, tuo geresni bus ir prekybos rezultatai“.
Priešindamiesi „Amazon“ veržimuisi į rinką, kiti mažmeninikai taip pat kuria alternatyvas apsipirkimų personalizavimui. Kompanija „RichRelevance“, kurios klientai yra tokios bendrovės kaip „Marks and Spencer“, „Boots“, „John Lewis“, „Argos“, „Dixons“ bei daugybė kitų, sukūrė programinę sistemą, kuri perimdama sukauptą informaciją apie pirkėjus, per 20 milisekundžių geba pateikti personalizuotus pasiūlymus pirkėjams.
Taigi panašu, kad personalizuotas apsipirkinėjimas pradeda visai kitokią mažmenininkų marketingo erą.