Lietuviški elektromobilio vairavimo ypatumai: kodėl kai kas vienu įkrovimu nuvažiuoja tik 80 km, o kiti – net ir 200 km? (12)
Visada galima pasirinkti: greitai arba taupiai. Taip, dar būna stebuklingų receptų, kaip vieną suderinti su kitu. Įprastas automobilis geriausius ekonomijos rezultatus rodo, keičiant vairavimo stilių. O elektromobilis leidžia taupyti, naudojantis ir jo paties regeneruojama energija.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„B“ funkcija leidžia intensyviau regeneruoti kinetinę energiją, stabdant automobilį varikliu. Šis režimas yra bene geriausias, važinėjant po miestą, bet užmiestyje jis pernelyg intensyviai lėtina automobilį ir verčia prarasti taupiam važiavimui reikalingą inerciją. Todėl juo galima naudotis kaip sunkvežimiuose naudojamais hidrauliniais lėtintuvais. Ir įjungti nuokalnėje, arba palengva stabdant.
Bet kuriuo atveju regeneravimo galią galima dozuoti stabdžio pedalu. „Leaf“ dažniausiai stabdau, naudodamas tik stabdymą varikliu ir beveik nenaudodamas stabdžių. Apie stabdymo varikliu ir regeneravimo intensyvumą praneša prietaisų skydelyje esantys indikatoriai: jie yra puikūs pagalbininkai, siekiant taupyti. Važiavimo taupumas ir energijos regeneravimo efektyvumas įvertinamas „Leaf“ skydelyje piešiamomis eglutėmis. Kuo jų daugiau, tuo pigiau keliauji.
Neišvengiami energijos nuostoliai lemia, kad riedėdamas nuo kalno, niekaip neregeneruosi tiek pat elektros energijos, kaip kopdamas į jį. Tačiau, pasistengus, galima prie to labai priartėti.
Pavyzdžiui, riedėdamas Vilniuje, Ukmergės gatve, nuo vadinamojo Šeškinės kalno, „dovanų“ gaunu papildomus 3 kilometrus, nors pats kalnas yra maždaug 1,5 kilometro ilgio. Tiek energijos regeneruoju, riedėdamas žemyn. Tačiau su visu srautu kildamas į viršų, turiu stengtis, kad sunaudočiau tik trims kilometrams pakankamos energijos. Paprastai, užkilęs į šį kalną, matau, kad mano kilometrų resursas sumažėjo 5 km. Tai – realiai įveikiamame 1,5 kilometro atstume.
Dar vienas „peilis“ – greitis. Jeigu įprastam automobiliui ekonomiškiausias greitis dažnai siekia apie 70-80 km/val., elektromobilio geriausi rezultatai pasiekiami, važiuojant dar mažesniu greičiu ir palaikant minimalią riedėjimo inerciją. Mano ankstesni eksperimentai su „Leaf“ rodė, kad itin ekonomiškas režimas su viena įkrova leistų nuvažiuoti beveik 200 kilometrų.
Pabaigai – visą elektromobilio taupymo filosofiją griaunantis faktas: pilna „Leaf“ akumuliatoriaus įkrova kainuoja tik apie 8 litus. O Vilniuje ir šalia Vilniaus – Kauno magistralės įrengtose greitojo įkrovimo stotelėse elektra (kol kas) yra visiškai nemokama. Važiuodamas taupiai, su šiomis atsargomis lengvai įveiksi kad ir 130 km atstumą. Netaupiai – bent 80. Todėl realiai vienintelis rimtas argumentas taupyti su elektromobiliu lieka ne juokingai mažų kaštų mažinimas, bet įveikiamo atstumo palaikymas.