Po „Germanwings“ lėktuvo tragedijos griežtinama tvarka ir lietuvius skraidinančiuose lėktuvuose (2)
Į Lietuvą skraidančios aviakompanijos skelbia, kad jų lėktuvų kabinose visada būna du pilotai arba ši tvarka įvedama nuo šiol.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Air Lituanica“ pranešė, kad kompanijos skrydžių metu kabinoje visuomet būna du įgulos nariai. Taip pat nuo šiol elgiasi ir į Lietuvą skraidinti Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“. Tokią praktiką jau seniai taiko ne viena tradicinė aviakompanija. Pigių skrydžių kompanija „Wizz Air" taip pat pranešė, kad keičia tvarką ir nuo šiol lėktuvų kabinose visada bus du pilotai.
„Nors kol kas išvados dėl „Germanwings“ nėra oficialiai patvirtintos, tačiau įtariama, kad antrasis lakūnas užsirakino ir į kabiną neįsileido orlaivio kapitono, tuomet lėktuvą sudaužė. Reaguodami į tai, norime nuraminti savo keleivius ir patvirtinti, kad mūsų skrydžių metu pilotų kabinoje visada yra du įgulos nariai, be jokių išimčių, tai mūsų standartinė procedūra“, – sakė „Air Lituanica“ Skraidymo departamento direktoriaus pavaduotojas, pilotas-kapitonas Kęstutis Zagreckas.
Anot jo, vienam iš pilotų išėjus iš kabinos, jo vietą tam laikui užima kitas įgulos narys – palydovas. „Sauga yra absoliutus mūsų prioritetas, tad šios prevencinės priemonės pas mus veikia jau daugiau nei metus, nepaisant to, kad jos ir nebuvo būtinos pagal saugos reglamentus“, – priduria K.Zagreckas.
Skrydžių saugai užtikrinti avialinijos imasi daug priemonių, itin svarbu techninė lėktuvų būklė. Prieš ir po kiekvieno skrydžio orlaiviai yra tikrinami techninės priežiūros specialistų – be aviacijos inžinieriaus apžiūros nepakyla nei vienas orlaivis. Priklausomai nuo orlaivio tipo, skraidomų valandų, skrydžių ciklų skaičiaus ir kalendorinių lėktuvo veiklos metų, kiekvienas orlaivio gamintojas parengia griežtas taisykles – aprašą, kuriuo privalo vadovautis oro linijų bendrovės, naudodamos tos įmonės orlaivius.
K.Zagreckas pabrėžia, kad labai svarbu yra situacijos kontrolė skrydžio metu. Prasidėjus neramumams dėl keleivių elgesio arba staiga patirtų sveikatos sutrikimų, visas problemas sprendžia įgula. Orlaivio palydovai yra kruopščiai atrenkami, jie nuolat tobulinasi, kad galėtų dirbti stresinėse situacijose, sugebėtų padėti keleiviams ir kitiems įgulos nariams. Skrydžio metu įtarus gedimą ar kitokią grėsmę, orlaivio kapitonas įvertina situaciją ir labai dažnai priima sprendimą leistis artimiausiame oro uoste ir išspręsti iškilusias problemas.
Europos aviacijos saugos agentūra yra pagrindinė institucija, reglamentuojanti oro linijų saugos politiką, veiklą, procedūras. „Air Lituanica“ skrydžių sauga taip pat yra parengta pagal agentūros reikalavimus.
„Skrydžių sauga – „Air Baltic“ prioritetas“, – sakė latvių skrydžių įmonės viceprezidentas Janis Vanagas.
Jis pabrėžė, kad „Air Baltic“ priėmė sprendimą, kad pilotų kabinoje visuomet turi būti du įgulos nariai. Kai vienam pilotui prireikia palikti kabiną, jį pakeičia vienas iš palydovų.
Pigių skrydžių kompanija „Wizz Air" taip pat pranešė, kad nuo šiol kompanijos lėktuvų kabinose visada bus du pilotai.
„Peržiūrėjusi orlaivių kabinų procedūras, didžiausia žemų sąnaudų oro linijų bendrovė Rytų ir Centrinėje Europoje „Wizz Air“ diegia naują tvarką.
Pagal ją, pilotų kabina nebus paliekama tik vieno asmens priežiūrai. Jeigu vienam iš pilotų tektų trumpam palikti kabiną, jį privalės pakeisti vienas iš įgulos narių. Naują tvarką jau patvirtino ir Vengrijos CAA.“, – cituojamas „Wizz Air“ komunikacijos vadovas Daniel de Carvalho.
Dar vienos pigių skrydžių kompanijos „Ryanair“ atstovė Elina Hakkarainen sakė, kad jos atstovaujama žemų sąnaudų bendrovė tokia praktiką taiko jau seniai: „Pilotų kabinoje būna du žmonės vienu metu. Jei pilotui reikia į tualetą, vyriausias skrydžio palydovas tą laiką būna pilotų kabinoje“.