„Uber“ startavo Vilniuje: jau galite ir patys išbandyti „XXI amžiaus taksi“  (1)

Pasaulyje daug diskusijų sulaukianti JAV paslaugų teikėja „Uber“ pradeda teikti savo paslaugas Vilniuje.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2015-11-20 „Uber“ startavo Vilniuje: jau galite ir patys išbandyti „XXI amžiaus taksi“  (1)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kai kurie Lietuvos gyventojai į savo mobiliuosius telefonus gavo informacines žinutes apie galimybę pasinaudoti akcija ir savaitgalį su „Uber“ programėle užsisakius pervežimo paslaugas važiuoti nemokamai.

Bendrovė iš tiesų pradeda teikti savo paslaugas Vilniuje nuo lapkričio 19 d. Lapkričio 18 d. „Uber“ atstovai susitiko su premjeru Algirdu Butkevičiumi.

Po susitikimo A. Butkevičius teigė susitikime kalbėjęs apie mokesčių administravimą, reikalingą teisinę bazę, apie veiklos saugumą ir patrauklumą visuomenei.

„Būtina operatyviai spręsti klausimus, kurie leis kaip galima greičiau pradėti veiklą šalyje – suderinti teisės aktus, užtikrinti skaidrų mokesčių administravimą ir pajamų surinkimą, todėl pavedžiau Susisiekimo ministerijai bei Valstybinei mokesčių inspekcijai bendradarbiauti ir operatyviai spręsti šiuo klausimus“, – po susitikimo kalbėjo premjeras.

„Uber“ bendrovė pasaulio dėmesį sukaustė pasiūliusi programėlę, leidžiančią pavežėjimo paslaugas teikti visiems vairuotojams. Idėja, kad taksi vairuotojo darbu gali užsiimti bet kuris vairuotojas, sulaukė daug valstybinių institucijų kritikos.

„Uber“ paskelbus apie planus veikti Lietuvoje iš pradžių buvo nurodyta, kad tokiai veiklai, kai pavežėjimo paslaugomis užsiima eilinis gyventojas, teisinio pagrindo nėra. Lietuvoje taksi automobiliai turi būti specialiai paženklinti, turėti specialius taksi numerius.

„Uber“ išpatintame pranešime spaudai apie veiklos pradžią Vilniuje rašoma, kad pavėžėjimas leidžia daugiau žmonių naudotis mažesniu skaičiumi automobilių bei suteikia įvairių naudų miestams.

„Uber“ naudoja mobiliąją aplikaciją išmaniajame telefone tam, kad sujungtų kur nors vykti norinčius žmones su pavėžėti galinčiais savarankiškai dirbančiais vairuotojais. Visuose „iOS“ ir „Android“ operacinėse sistemose veikianti aplikacija naudoja žemėlapius su GPS funkcija tam, kad rastų arčiausiai esantį vairuotoją, dažniausiai esantį vos už kelių minučių kelio.

Užsakęs paslaugą, pakeleivis ekrane mato vairuotojo nuotrauką, jo/jos vardą ir automobilio markę, modelį ir numerį bei gali stebėti, kaip automobilis atvyksta realiu laiku. Aplikacija informuoja pakeleivį apie vairuotojo atvykimą, todėl dienos, kai reikėjo laukti automobilio šaltyje ar lietuje jau praeitis.

Kiekvienas „Uber“ platformoje užsiregistravęs vairuotojas-partneris yra praėjęs griežtą teistumo ir vairavimo istorijos patikrą, turi vairuotojo pažymėjimą bei ne mažesnę kaip 2 metų vairavimo patirtį. Jų automobilis yra ne senesnis kaip 10 metų, turi bent keturias duris, yra švarus ir geros techninės būklės, rašoma įmonės pranešime.

Kelionės metu pakeleivis gali pasidalinti planuojamu atvykimo laiku ar suteikti galimybę savo draugams ar artimiesiems realiu laiku žemėlapyje stebėti kelionės maršrutą bei sužinoti, kada laukti atvykstančiojo.

Kelionės pabaigoje visiškai nereikia rūpintis dėl apmokėjimo, nes kelionė užbaigiama be grynųjų pinigų – apmokėjimas automatiškai įvykdomas mobiliojoje aplikacijoje naudojant kredito kortelę, sujungtą su naudotojo sąskaita.

Atvykus į tikslą elektroniniu paštu automatiškai išsiunčiama kelionės ataskaita, kurioje pateikiama detali paslaugos kaina, informacija apie vairuotoją ir tikslus kelionės maršrutas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Ugnė Karaliūnaitė
(15)
(5)
(10)

Komentarai (1)