Kaip jums tokios žaliosios technologijos - „Goodyear“ pristatė tikrų tikriausias gyvas padangas (3)
Ženevos automobilių parodoje pristatyta naujausia „Goodyear“ koncepcinė padanga atrodo tarsi gaminys iš ateities. Bent jau teoriškai tai galėtų švaresnio, patogesnio, saugesnio ir tvaresnio mobilumo mieste vizijos sprendimas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Oxygene“ padangos struktūra yra unikali tuo, kad jos šoninėje sienelėje auga gyvos samanos.
Gamintojo teigimu, dėl šios atviros struktūros ir išmanaus protektoriaus dizaino ji sugeria vandenį nuo kelio paviršiaus ir palaiko drėgmės cirkuliaciją. Tai leidžia vykti fotosintezei ir išleisti deguonį į orą.
Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, daugiau nei 80 proc. žmonių gyvena matuojamos taršos miesto srityse ir priversti kvėpuoti oru, kurio kokybės lygis viršija leidžiamas užterštumo ribas.
„Numatoma, kad 2050 metais miestuose gyvens daugiau nei du trečdaliai pasaulio populiacijos, o transporto tinklų poreikis miesto aplinkose reikšmingai padidės, – sako „Goodyear“ prezidentas Europoje, Vidurio Azijoje ir Afrikoje Chrisas Delaney. – Išmanesnė, žalesnė infrastruktūra ir transportas bus labai svarbūs sprendžiant labiausiai neatidėliotinus miesto mobilumo ir plėtros iššūkius.“
Skelbiama, kad „Oxygene“ koncepcija sukurta siekiant padangas sklandžiai integruoti į būsimus didmiesčius.
Koncepcinėje padangoje numatyti unikalūs sprendimai:
- Oro valymas. Padanga sugeria kelio drėgmę per unikalų protektorių ir „įkvepia“ anglies dioksidą iš oro tam, kad pamaitintų šoninėse sienelėse augančias samanas. Tada fotosintezės būdu gaminamas deguonis. Paryžiais dydžio mieste yra maždaug 2,5 milijono transporto priemonių, o tai reiškia, kad su tokiomis padangomis per metus būtų sukuriama beveik 3 000 tonų deguonies ir sugeriama daugiau nei 4 000 tonų anglies dioksido.
- Smūgius sugerianti konstrukcija. Padangos konstrukcija yra ne pneumatinė, be to jos spausdinamos trimačiais spausdintuvais iš perdirbtų padangų gumos miltelių. Lengva smūgius sugerianti struktūra yra ilgalaikis, pradūrimams atsparus sprendimas, skirtas prailginti padangos eksploatacijos laiką ir sumažinti priežiūros išlaidas bei suteikiantis galimybę judėti be rūpesčių. Papildomo saugumo suteikia atvira padangos struktūra, kuri anot gamintojo, pagerina sukibimą šlapiame kelyje padėdama sugerti vandenį iš protektoriaus.
- Energijos generavimas. Padanga surenka energiją, sugeneruojamą fotosintezės metu ir ja maitina padangoje įtaisytus elektroninius prietaisus, įskaitant įrangos jutiklius, dirbtinio intelekto apdorojimo bloką ir tinkinamą šviesos juostelę padangos šoninėje sienelėje. Pastarojoje perjungiamos spalvos, įspėjančios ir vairuotojus, ir pėsčiuosius apie būsimus manevrus, pvz., persirikiavimus arba stabdymą.
- Komunikacija šviesos greičiu. Naudojama regimosios šviesos ryšių sistema pasižyminti dideliu šviesos greičio mobiliojo ryšio pajėgumu. Ji įgalina padangos prisijungimą prie daiktų interneto, o tuomet gali vykti duomenų mainai, kurie yra ypač svarbūs išmaniosioms mobilumo valdymo sistemoms.