„Volkswagen“ sukūrė naują mechaninę pavarų dėžę - kam jos šiais laikais reikia? (8)
Jau visi žino, kaip atrodys automobilių ateitis - ji yra elektrinė arba hibridinė, o ir mechanines pavarų dėžes galime pamiršti. Bent jau taip atrodė, tačiau „Volkswagen“ neseniai pristatė visiškai naują transmisiją MQ281, tik kam jos reikia?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Automobilių gamintojai vis didesnį dėmesį skiria elektromobiliams. Būtent su jais siejama transporto ateitis ir jie greitai generuos pagrindinius didžiųjų kompanijų pelnus. Į vidaus degimo variklius investuojama vis mažiau, nes jie nebėra tokie svarbūs. Lygiai tą patį galima pasakyti ir apie mechanines transmisijas - kuo toliau, tuo mažiau žmonių jas renkasi. Todėl vis daugiau gamintojų jų atsisako, kiti užkietėjusiems mechaninių transmisijų mėgėjams siūlo pakankamai senas pavarų dėžes.
Tuo tarpu „Volkswagen“ pristatė MQ281 - naują mechaninę transmisiją, kuri jau greitai pasirodys keliuose. Ši pavarų dėžė bus gana universali - gali atlaikyti 200-340 Nm sukimo momentą. Ir, žinoma, „Volkswagen“ pasitelkė inovatyvias medžiagas, kad sumažintų vidinę trintį. MQ281 apskritai naudos tik 1,5 litrus alyvos. Sumažėjusi trintis leis bent 5 g/km sumažinti CO2 emisijas. Tačiau klausimas išlieka - kam nauja mechaninė transmisija?
Iš tikrųjų, mechaninės transmisijos turi privalumų. Teoriškai jos galėtų padėti sutaupyti degalų, jei tik vairuotojai pavaras keistų idealiai tada, kada reikia. Toks neįprastas efektas pasiekiamas todėl, kad mechaninės transmisijos pasižymi mažesne vidine trintimi ir turi mažiau komponentų. Realybė yra kitokia - kompiuteris pavaras keičia geriau nei žmogus, o ir tų pavarų yra daugiau, todėl modernios automatinės transmisijos veikia efektyviau nei mechaninės.
„Volkswagen“ vis dar domisi mechaninėmis transmisijomis todėl, kad jos yra pigesnės. „Volkswagen“ veikia ne tik Europoje ir JAV, kur populiaresnės automatinės transmisijos, bet ir Pietų Amerikoje, kur mechaninės pavarų dėžės yra nelyginamai dažnesnis pasirinkimas. MQ281 turi ir dar vieną privalumą - ji leis montuoti hibridines sistemas.
Įprastai hibridiniai automobiliai turi automatines transmisijas, tačiau modulinis MQ281 dizainas leis ir prie šios pavarų dėžės montuoti elektros variklį. Tokia „Mild Hibrid Plus“ sistema būtų efektyvesnė už tradicinius MHEV, nes turėtų didesnį elektros variklį. Tai padėtų sumažinti degalų sąnaudas ir atgauti stabdymo metu iššvaistomą energiją.
Galiausiai, MQ281 tiks daugeliui markės automobilių. Visų pirma ši transmisija keliaus į visureigius, kurie dabar yra itin populiarūs. Taigi, nors mechaninės transmisijos jau nebėra tokios populiarios, kai kuriuos vairuotojus jos dar domina, o „Volkswagen“ grupės modelių gama yra tokia didelė, kad investicijas į šią technologiją galima pateisinti.
Automobilių entuziastai, beje, šia naujiena džiaugiasi. Lengva ir efektyvi pavarų dėžė tikrai bus naudojama ir karštesniuose „Volkswagen“ modeliuose.