„Mazda“ drėbtelėjo kaip reikiant – pareiškė, kad vienu įkrovimu ilgą atstumą nuvažiuojantys elektromobiliai yra blogiau nei dyzeliniai automobiliai (Apklausa) (15)
Diskusijos, ar tikrai elektra varomi automobiliai yra tokie draugiški aplinkai, vyksta nuolatos. Į viešumą iškyla daugybė argumentų ir daugelis elektromobilių atžvilgių skrendančių neigiamų komentarų yra gana nelogiški. Visgi, jie ir vėl sukelia aistras.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujausias pareiškimas atskriejo iš „Mazda“ Europos tyrimų ir plėtros centro vadovo Cristian‘o Shultze‘s lūpų.
Pasak Cristian‘o, toliau vienu įkrovimu nuvažiuojantys elektromobiliai sukuria daugiau CO2 nei bet kuris dyzelinis automobilis, vertinant per visą automobilio būvio ciklą.
Toks „Mazda“ požiūris gal ir nėra toks jau keistas, kaip galėtų pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, ir štai kodėl.
Pirmasis kompanijos elektromobilio debiutas įvyko tik vos prieš keletą mėnesių. 2019-ųjų spalio mėn. buvo pristatytas „Mazda MX-30“ elektromobilis.
Pigesnių gamybos sąnaudų, trumpesnio nuvažiuojamo atstumo ir su vos 35,5 kWh baterijomis, kas yra ženkliai mažiau, palyginus su konkurentų elektromobiliais.
Tad tokių specifikacijų automobilis turi būti kažkaip apgintas ir „Mazda“ teigimu, elektromobiliai, turintys 95 kWh baterijas (pavyzdžiui, populiariausi „Tesla“ elektromobiliai turi iki 85 kWh baterijas), nuo pat pirmosios dienos pradeda teršti aplinką.
Ir kaip galite įsivaizduoti, viskas tampa dar blogiau, kai tokio elektromobilio savininkui reikia pakeisti baterijas.
„Mazda“ savo skaičiavimuose rėmėsi 2016-ųjų metų Europos elektros energijos gamybos statistika ir neatsižvelgė į ateityje vyksiančius energijos gamybos pokyčius.
Tad jiems derėjo atlikti kur kas gilesnę analizę, įvertinti naujus duomenis ir kas svarbiausia – numatomus pokyčius. Nereikia būti Nostradamu, bet akivaizdu, jog Europa vis greičiau juda prie atsinaujinančios energetikos.
Ar tikrai tiesa, ką sako „Mazda“?
Pabandžius įjungti racionalų protą ir atmetant akivaizdų faktą, kad „Mazda“ šį „MX-30“ elektromobilį sukūrė tik tam, kad atitiktų griežtėjančius ES taršos standartus bei išvengtų baudą – tą, beje, sakė pats „Mazda Europe“ vadovas Yasuhiro Aoyama – tokie kompanijos pareiškimai kvepia beviltiškumu. „Mazda“ jau akivaizdžiai vėluoja į įsibėgėjantį elektrifikacijos traukinį.
Ir tai atrodo dar keisčiau, kai yra atlikta daugybė tyrimų (1 nuoroda, 2 nuoroda), rodančių, kad vertinant pačiais įvairiausiais būdais, elektrinės transporto priemonės sukuria mažesnę taršą nei dyzelinės transporto priemonės.
„International Council on Clean Transportation“ atlikta studija rodo, kad baterijų gamybos metu sukuriama žala gamtai, po dvejų metų tampa nuline. Taip nutinka dėl to, kad per šį laikotarpį vairuojamas elektromobilis neišmeta teršalų į orą, kaip tą daro tradiciniais degalais varomi automobiliai.
O jei baterijos yra gaminamos panaudojant atsinaujinančius energijos šaltinius, šis laikotarpis sutrumpėja iki 1,5 metų.
Kas dėl „Mazda“ teiginio, jog didesnės talpos baterijų keitimas yra žalinga aplinkai, tai čia apskritai sunku ką ir be pasakyti.
Turint galvoje, kad „Tesla“ tyrėjai kuria baterijas, kurių užteks nuvažiuoti 1,6 mln. kilometrų ir tik ką kompanija užpatentavo technologiją, kuri pagerins ličio jonų baterijų efektyvumą, tai elektromobiliai tiesiog dienomis tampa vis patrauklesni ir efektyvesni.
Dėl savo techninių savybių „MX-30“ elektromobilis ir taip nesulaukė furoro, o ir su tokiais argumentais „Mazda“ vargiai į savo pusę patrauks esamus ir naujus elektromobilių pirkėjus.