Pirmasis toks pasaulyje: „Daimler“ pristato elektrinį autobusą su kietojo būvio baterijomis – parametrai tokie, kad ženkliai lenkia net ir naujausias ličio baterijas (Video) (5)
„Daimler“ pristatė elektrinį autobusą su „kietojo būvio“ (angl. solid-state) baterijomis. Šis tikriausiai taps pirmąja masinei gamybai skirta transporto priemone, varoma tokio tipo baterijomis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vokietijos automobilių gamintojas kaip reikiant elektrifikavo savo didelių transporto priemonių asortimentą nuo autobusų iki komercinių sunkvežimių.
Praėjusią savaitę „Daimler“ pristatė „eCitaro G“ – perkamiausio elektrinio miesto autobuso „Citaro“ atnaujintą versiją. Atnaujintas autobusas riedės su kietojo būvio (angl. solid-state) baterijomis.
Apie „eCitaro G“ pirmą kartą paskelbta dar 2018 m. Šiandien jau žinome šiek tiek daugiau informacijos apie transporto priemonę, įskaitant energijos tankio padidėjimą 25%, palyginti su versija, turinčia NMC akumuliatorių.
„Naujasis „eCitaro G“ yra pirmasis miesto autobusas savo kategorijoje, kuriame sumontuotos kietojo būvio baterijos. Šių baterijų energijos tankis yra labai didelis – maždaug 25 % didesnis nei naujos kartos tradicinių ličio jonų baterijų su skystu elektrolitu. Naują akumuliatorių technologiją, kurios energijos kiekis siekia 441 kWh, galima naudoti tiek kelių dalių, tiek įprastos komplektacijos autobusuose.
Kietojo būvio baterijos „eCitaro G“ autobusui leidžia nuvažiuoti iki 220 kilometrų esant palankioms sąlygoms, atsižvelgiant į vidutinius greičio, topografijos ir apkrovos rodiklius bei paprastas klimato sąlygas. Žiemą, kai veikia šildymas, „eCitaro G“ įveikia įspūdingus 170 kilometrų.“
„Daimler“ teigimu, elektrinis autobusas palaiko iki 300 kW galios siekiantį įkrovimą.
„eCitaro G“ autobuse montuojama išbandyta ir patikrinta „ZF AVE 130“ ašis, esanti galinėje dalyje. Norint maksimaliai sukibti važiuojant sudėtingomis sąlygomis, kelių dalių autobuse galima montuoti net dvi varomąsias ašis.
Varikliai išdėstyti šalia ratų stebulių. Vienai ašiai jie suteikia iki 2 x 125 kW galios ir sukuria 2 x 485 Nm sukimo momentą, kaip ir „eCitaro“. Naudojant transmisijos koeficientą, tai lygu 2 x 11 000 Nm.
„Daimler“ nepaskelbė tikslaus „eCitaro G“ pristatymo laiko, tačiau modelis oficialiai įtrauktas į „Daimler“ autobusų seriją.