GAZ-3105 – brangiausias „kapitalistinis“ SSRS automobilis, pagamintas pagal naujausias to meto technologijas: kainavo tiek, kiek naujas 7-osios serijos BMW (Foto, Video) (6)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
1994 m. pirmasis Rusijos prezidentas Borisas Jelcinas pasirašė dekretą, kuriame buvo numatyta, kad Gorkio automobilių gamykla per metus turi pagaminti mažiausiai 250 GAZ-3105 automobilių.
Tačiau valstybė neskyrė pakankamo finansavimo, kad paremtų numatytą skaičių, o automobiliai buvo gaminami prastomis finansinėmis sąlygomis. Tai labai paveikė jų kokybę, nes konstruodami inžinieriai turėjo taupyti kiekvieną centą (kapeiką).
To rezultatas buvo klaikus. Automobiliai buvo gaminami mažomis partijomis nuo 1992 iki 1996 m. Iš viso nuo konvejerio nuriedėjo vos apie 50 GAZ-3105.
Jie buvo montuojami su skirtingomis dalimis, kai kurios buvo pažymėtos kaip „pagamintos SSRS“, kitos – Rusijoje.
Interjeras buvo pagamintas iš pigaus plastiko, kartais neatitinkančių spalvų. Mažesnės dalys, tokios kaip uždegimo raktai ir degalų bakų kištukai, buvo pasiskolintos iš kitos automobilius gaminančios įmonės - „Lada“ – ir atitinkamai pažymėtos. Inžinieriai taip pat naudojo kai kurias „Audi 100“ rastas originalias dalis.
Automobilis tuo metu kainavo apie 80 tūkstančių dolerių – panašiai kiek septintosios serijos BMW.
GAZ-3105 tapo simboliniu automobiliu, reiškiančiu susiskaldymą tarp dviejų skirtingų epochų – vėlyvosios Sovietų Sąjungos su savo ambicingais planais ir neveikiančia politine bei ekonomine sistema ir šiuolaikinės 1990-ųjų Rusijos, kuri turėjo iš naujo sugalvoti ir išspręsti struktūrines problemas, paveldėtas iš SSRS. Deja, GAZ-3105 „Volga“ neišgyveno šios transformacijos.