Skraidymas be sparnų – greičiausi pasaulio traukiniai: nuo pirmojo Afrikos greitaeigio geležinkelio, iki 460 km/h greičio ir ypatingo Kinijos traukinio (Foto, Video)  (2)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

6. JR East E5 – 320 km/h (Japonija)

Japonija pasauliui pristatė naujų greitųjų geležinkelių koncepciją 1964 m. ir tebėra pasaulinė lyderė savo Shinkansen linijose.

Nors dauguma Shinkansen traukinių šiuo metu veikia maksimaliu 300 km/h greičiu,  „Japan Railways East“ (JR East) E5 „kulkiniai traukiniai" Tohoku Shinkansen, važiuoja iki 320 km/h greičiu ir jungia Tokiją su  Aomori miestu.

 

Kiekviename traukinyje yra 731 sėdimoji vieta ir 32 elektriniai indukciniai varikliai, išvystantys įspūdingą 12 900 arklių galią. Pagaminti iš lengvo aliuminio lydinio, E5 turi „aktyviąją pakabą“, leidžiančią jiems įveikti posūkius didesniu greičiu.

Nepaprastai ilga lokomotyvų nosis buvo sukurta siekiant sumažinti garso smūgius, atsirandančius, kai traukiniai dideliu greičiu įvažiuoja į tunelius.

7. TGV – 320 km/h (Prancūzija)

Prancūzija yra ilgametė pasaulio traukinių greičio rekordo, pasiekto 2007 m. balandžio 3 d., turėtoja – stulbinantys 574,8 km/val.

Pirmasis Europoje greitaeigis geležinkelių tinklas vis dar yra geriausiai žinomas ir sėkmingiausias. Nuo Antrojo pasaulinio karo Prancūzijos geležinkelių pramonė laipsniškai peržengė įmanomų traukinių ribas, sumušdama esamus rekordus 1955 m. (331 km/h), 1981 m. (380 km/val.) ir 1990 m. (515,3 km/h).

Šiandien didelės spartos linijos driekiasi iš Paryžiaus į Lioną, Marselį, Bordo, Nantą, Strasbūrą, Lilį, Briuselį ir Londoną, kai kuriais maršrutais traukiniai važiuoja iki 320 km/h greičiu. Per pastaruosius 40 metų traukiniai vystėsi per kelias kartas, kai tinklas plėtėsi.

Devintojo dešimtmečio ikoniniai oranžiniai TGV tapo pažangesni didelės talpos „Duplex“ traukiniai, galintys važiuoti kaimyninėse šalyse, įskaitant Vokietiją, Šveicariją ir Ispaniją.

Greitųjų geležinkelių transportas taip pat yra didelė eksporto sėkmė, nes per pastaruosius 30 metų TGV technologija buvo parduota Ispanijai, Pietų Korėjai, Taivanui, Marokui, Italijai ir JAV.

8. ICE3 – 330 km/h (Vokietija)

 

Visame pasaulyje žinomas vokiškas „InterCity Express“ (ICE) prekės ženklas apima didelę greitųjų traukinių, naudojamų įvairiais maršrutais, šeimą.

Tačiau greičiausias „White Worm“ (kaip yra pravardžiuojami ICE traukiniai dėl baltos spalvos) šeimos narys yra 330 km/h pasiekiantis ICE3, kuris naudojamas nuo 1999 m. Šios aptakios mašinos buvo sukurtos 180 km linijai Kelnas–Frankfurtas. Linija sutrumpino kelionės tarp dviejų miestų laiką nuo dviejų valandų ir 30 minučių iki vos 62 minučių.

Įprastas veikimo greitis yra 300 km/h, tačiau ICE3 leidžiama važiuoti iki 330 km/val. Bandomaisiais važiavimais buvo pasiektas maksimalus 368 km/h greitis. ICE3 našumą lemia 16 elektros variklių, paskirstytų aštuonių vagonų traukinyje, kuris išvysto didžiulę galią – 11 000 AG.

ICE3 parkas veikia visoje Vokietijoje ir apima traukinius tarptautiniams maršrutams, jungiančius pagrindinius Vokietijos miestus su Paryžiumi, Amsterdamu ir Briuseliu.

Šis dizainas taip pat yra Siemens „Velaro“ greitųjų traukinių šeimos pagrindas, kuris buvo parduotas Ispanijai, Rusijai, Turkijai, Kinijai ir „Eurostar“ antrosios kartos tarptautiniams traukiniams.

9. CR400 „Fuxing“ – 350 km/h (Kinija)

CR400 „Fuxing“ traukiniai važiuoja didžiausiu komerciniu 350 km/h greičiu, tačiau bandymo metu jie sėkmingai pasiekė 420 km/h. „Fuxing“ traukiniai buvo sukurti iš ankstesnių kartų greitųjų traukinių, kurie buvo pagrįsti iš Europos ir Japonijos importuota technologija.

Ši įspūdinga traukinių sistema, talpinanti iki 16 vagonų ir talpinanti iki 1200 keleivių, pasižymi naujoviškomis funkcijomis, įskaitant pramogas sėdynėse, išmaniuosius stiklinius ekranus, belaidį įrenginių įkrovimą, „išmaniąsias kajutes“ ir net variantus, sukurtus ekstremalioms oro sąlygoms.

 

Greičiausi CR400 variantai šiuo metu yra dislokuoti pagrindiniuose maršrutuose Pekinas-Šanchajus-Honkongas ir Pekinas-Harbinas.

10. Šanchajaus „Maglev“ – 460 km/h (Kinija)

Greičiausias pasaulyje viešasis traukinys taip pat yra unikalus – tai vienintelė jungtis pasaulyje, šiuo metu vežanti keleivius naudojant magnetinę levitaciją (maglev), o ne įprastus plieninius ratus ant plieninių bėgių.

Jungiantis Šanchajaus Pudongo oro uostą su Longyang Road stotimi miesto centre, jo maksimalus komercinis greitis yra 460 km/h, o 30 kilometrų kelionę įveikia vos per 7,5 minutės.

Remiantis vokiškomis technologijomis, maglev traukiniai sklendžia palei paaukštintą kelią, o galingi magnetai užtikrina itin sklandų važiavimą be trinties.

Pasinaudodama patirtimi, įgyta per daugiau nei dešimtmetį reguliaraus eksploatavimo, Kinija dabar sukūrė savo 600 km/h greitį pasiekiančius maglev traukinius ir turi ambicingų planų sukurti maglevų tinklą, įskaitant liniją tarp Šanchajaus ir Hangdžou.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(16)
(1)
(15)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (2)