Dyzeliniai „Audi“ V6 varikliai galės naudoti ypatingus aplinkai draugiškus degalus  (4)

Nuo vasario vidurio gaminami „Audi“ automobiliai su dyzeliniais V6 varikliais galės būti naudojami su hidrintu daržovių aliejumi.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Audi“, kaip ir daugelis kitų automobilių gamintojų, siekia nuo aplinkai žalingų emisijų išvalyti savo modelių gamą ir gamybos būdus. „Audi“ jau 2050 metais norėtų būti neutrali klimato požiūriu. Bet Europos vairuotojai vis dar renkasi dyzelinius automobilius, todėl nenorima skubiai atsisakyti šio tipo variklių.

V6 TDI variklis yra komplektuojamas su tokiais „Audi“ modeliais kaip A4, A5, A6, A7, A8, Q7 bei Q8. Ir yra labai populiarus. Be to, jis montuojamas ir į kitus „Volkswagen“ grupės kūrinius (pavyzdžiui, į „Volkswagen Touareg“). Tačiau dyzelinis variklis gali naudoti ne tik dyzeliną.

Senų dyzelinių automobilių vairuotojai kartais lankosi kebabų kioskeliuose, prašydami panaudoto aliejaus. Tai - ne tik pigus, bet ir pagal kai kurias kategorijas ekologiškas kuras, nes pati procedūra gali būti vadinama perdirbimu. Ir dabar visi dyzeliniai „Audi“ V6 varikliai, kurių galia siekia iki 210 kW, galės naudoti hidrintą daržovių aliejų.

 

Hidrintas daržovių aliejus (HVO) iš tikrųjų yra biokuras - degalai, gaminami iš augalų. Taigi, tai - atsinaujinantys, tvarūs degalai. „Audi“ atliko išsamius bandymus ir patobulino kai kurias degalų įpurškimo bei variklio valdymo sistemos vietas, kad V6 variklis nepykdamas priimtų HVO. Lyginant su įprastu, iš iškastinio kuro pagamintu dyzelinu, HVO leidžia net 70-95 % sumažinti CO2 emisijas. Kebabinių atliekų nauji „Audi“ automobiliai nedegins, bet HVO galimybė vis tiek yra šioks-toks pasiekimas. Tik ar ne per vėlai?

 

Visi nauji „Audi“ modeliai, pristatyti nuo 2026 metų, bus elektriniai. Tačiau tuo pat metu „Audi“ tęs senųjų modelių gamybą. „Audi“ planuoja paskutinį automobilį su vidaus degimo varikliu pagaminti 2033 metais. Be to, dabar gaminami automobiliai galės tarnauti kad ir 20 metų, priklausomai nuo priežiūros ir aplinkos sąlygų. Taigi, dyzeliniai „Audi“ aliejų gurkšnos dar ne vieną dešimtmetį.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(9)
(3)
(6)

Komentarai (4)