[Žinios trumpai] Paaiškėjo nežinomos detalės, kaip prie Kyjivo atsirado 60 km ilgio karinė kolona – viskas dėl Baltarusijos partizanų, kurie iš esmės sužlugdė uraganinį Rusijos puolimą (4)
Leidinio „The Washington Post“ teigimu, Baltarusijos partizanai padėjo sužlugdyti Rusijos puolimą Kyjive. Leidinys Baltarusijos diversantų veiksmus vadina „antruoju geležinkelių karu“.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kai Rusijos kariuomenė pirmą kartą peržengė Baltarusijos sieną, kad žaibišku greičiu užimtų Kyjivą, ji ketino pasikliauti didžiuliu regiono geležinkelių tinklu technikos tiekimui ir pastiprinimui.
Tačiau iš karto Baltarusijoje suaktyvėjo geležinkelių diversantai, kurie įnešė chaosą į priešo logistiką, teigiama „The Washington Post“ medžiagoje.
Nuo pat pirmųjų invazijos dienų Baltarusijoje pradėjo veikti slaptas tinklas, apimantis geležinkelių darbuotojus, įsilaužėlius ir saugumo tarnybų perbėgėlius, siekiant sutrikdyti geležinkelio jungtį, jungiančią Rusijos Federaciją su Ukraina per Baltarusiją ir taip pakenkiant Rusijos tiekimo linijoms.
Išpuoliai buvo paprasti, bet veiksmingi. Baltarusijos partizanų tikslas buvo sutrikdyti geležinkelio veiklą. Dėl to traukiniai ištisas dienas stovėjo nenaudojami, o rusai buvo priversti papildyti savo kariuomenės išteklius keliais. Tai savo ruožtu atvedė į garsiąją 60 kilometrų ilgio koloną į šiaurę nuo Kyjivo.
„Atsižvelgiant į Rusijos priklausomybę nuo traukinių, esu tikras, kad tai prisidėjo prie kai kurių problemų, su kuriomis jie susidūrė šiaurėje. Tai sulėtino jų gebėjimą judėti. Jie negalėjo persikelti į Ukrainos teritoriją ir sukurti tiekimo linijų, nes turėjo pasikliauti sunkvežimiais“, – laikraštis citavo Londono ekspertų centro RUSI tyrėją Emily Ferris.
Leidinys Baltarusijos diversantų veiksmus vadina „antruoju geležinkelių karu“. Pirmasis buvo Antrojo pasaulinio karo metais, kai sovietų partizanai, tarp jų ir baltarusiai, susprogdino geležinkelio bėgius ir traukinių stotis, kad sutrikdytų vokiečių tiekimo linijas.
Geležinkelių karas yra žinomas kaip Baltarusijos triumfo akimirka, mokyklose mokoma kaip sėkmingiausia partizanų taktika Antrojo pasaulinio karo metais. Tačiau Baltarusijos partizanai 2022 metais naudojo taikesnę taktiką.
„Nenorėjome žudyti rusų ar baltarusių mašinistų. Mes panaudojome taikų būdą juos sustabdyti“, – laikraštis cituoja baltarusių aktyvistą Jurijų Ravavį, kuris, kaip ir kiti atakų organizavime dalyvavę baltarusiai, baimindamasis dėl saugumo atsisako atskleisti tikslias detales, kaip ir kas įvykdė atakas.
Nuo vasario 26 d., praėjus dviem dienoms po invazijos, penkių sabotažo išpuolių prieš signalinius ženklus serija beveik sustabdė Rusijos traukinių eismą Baltarusijoje.
Iki vasario 28 d. pasirodė palydovinės nuotraukos, kuriose užfiksuota 60 kilometrų rusiškų sunkvežimių ir tankų kolona, tariamai važiuojanti iš Baltarusijos Kyjivo link. Savaitę vilkstinė nejudėjo dėl to, kad automobiliams baigėsi kuras ir/ar jie sugedo.
Po to Lukašenkos režimas griebėsi represijų. Vidaus reikalų ministerija nusprendė, kad daroma žala geležinkelių infrastruktūrai yra teroristinis aktas, nusikaltimas, už kurį gresia 20 metų laisvės atėmimo bausmė.
Geležinkelio darbuotojai buvo sulaikyti atsitiktinai, o balandžio pabaigoje mažiausiai 11 baltarusių buvo sulaikyti, įtariami dalyvavimu „teroristinėje atakoje“. Kai kurie suėmimo metu buvo pašauti į kojas.