[Žinios trumpai] Kinija surado slaptą ir rizikingą būdą, kaip pirkti Rusijos naftą: jūrose vyksta labai įdomūs dalykai  (1)

Rusija ir Kinija sugalvojo naują naftos transportavimo schemą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vakarų sankcijos neleidžia greitai tiekti rusiškos naftos į Kiniją, nepaisant nedidelių atstumų tarp šalių. Todėl dabar juodojo aukso tiekimas vyksta perkraunant jį jūroje.

Apie tai rašo „Bloomberg“.

Pastebima, kad vis daugiau laivų savininkų bijo sulaukti tarptautinių sankcijų, todėl neleidžia krauti savo tanklaivių Rusijoje. O perkrovimo jūroje schema leidžia padidinti išplaukimų skaičių tais laivais, kurie yra Rusijos Federacijos žinioje.

Naftos atsargos dabar atrodo taip:

  • terminale prie Vladivostoko nafta pakraunami nedideli „Aframax“ arba „Long Range-2“ tipo tanklaiviai;
  • nafta pumpuojama į supertanklaivius netoli Yeosu uosto Pietų Korėjoje.

Toks maršrutas padidina naftos pristatymo gavėjui laiką, tačiau kartu didėja ir šio kanalo efektyvumas: kuo trumpesni reisai, tuo dažniau galima pakrauti turimus tanklaivius.

Leidinio žurnalistų teigimu, naftos gabenimo į Kiniją schemoje dalyvauja mažiausiai dvi Kinijos įmonės: laivo savininkas „Cosco Shipping“ ir prekybininkas „Unipec“.

 

Paklausiausia Kinijoje yra Rusijos ESPO prekės ženklo nafta, visų pirma dėl trumpo pristatymo atstumo ir dėl to, kad dauguma kitų pirkėjų vengia pirkti juodąjį auksą iš Rusijos dėl karo Ukrainoje.

Gegužės mėnesį į Kiniją iš Rusijos Kozmino uosto atkeliaus 33 ESPO kroviniai. Tai bus didžiausias mėnesinis naftos kiekis, išgabentas iš Rusijos į Kiniją, bent nuo 2016 m.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(23)
(-20)

Komentarai (1)