Europoje – pirmasis biodegalus naudojančio keleivinio lėktuvo skrydis (3)
Komercinė aviacija laikoma vienu svarbiausių atmosferos teršimo šiltnamio dujomis šaltinių, todėl lėktuvų gamintojai ir oro linijų bendrovės ieško būdų, kaip būtų galima efektyviau spręsti taršos problemą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
JAV bendrovė „Virgin Atlantic“ jau pademonstravo, kad keleiviniai lėktuvai gali naudoti biodegalus, o jos pavyzdžiu pasekė „KLM Royal Dutch Airlines“, atlikusi pirmąjį Europoje komercinį keleivinio lėktuvo skrydį, kuriam buvo naudojamas 50 proc. biožibalo ir 50 proc. įprastinio aviacinio žibalo mišinys.
Bendrovė pranešė, kad jos lėktuvas „Boeing 747“ su 40 savanorių keleivių vieną valandą skraidė virš Nyderlandų. Keturiems jo varikliams buvo tiekiamas biodegalų ir aviacinio žibalo mišinys. Tai pirmasis atvejis Europoje, kai keleivinis lėktuvas tiek laiko skraidė degindamas biodegalus, teigiama bendrovės pranešime.
Tiesa, biodegalų gamyba jau kuris laikas vertinama labai nevienareikšmiškai. Nors jie ir leidžia atsisakyti naftos produktų, tačiau susumavus visus jų gamybos procesui reikalingus išteklius, nauda nebeatrodo tokia akivaizdi.