Google ir Apple kovos dėl išskirtinių teisių į populiarių žaidimų platinimą (1)
Daug triukšmo sukėlęs žaidimas Flappy Bird parodė, kad žmonės pasiruošę už telefonus su įdiegtais populiariais žaidimais mokėti sumas, kurios daug kartų viršija pačių mobilių įrenginių kainą. Didiesiems mobilios rinkos žaidėjams tai įrodė, jog iš vartotojų prisirišimo prie mobilių žaidimų galima neblogai užsidirbti.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kompanijos Apple ir Google visa tai suprato jau seniai, todėl ketina dar žaidimų kūrimo stadijoje susitarti su kūrėjais dėl tam tikrų privilegijų, leisiančių išpopuliarinti vieną ar kitą platformą, rašo leidinys The Wall Street Journal.
Pavyzdžiui, Apple jau ne kartą buvo susitarusi su žaidimų kūrėjais dėl tam tikro laikotarpio, kurio metu žaidimas bus platinamas tik iOS mobilių įrenginių savininkams, tuo tarpu žaidimo Android versijos tuo metu negalės būti platinamos. Ekspertų teigimu, vien toks žingsnis gali smarkiai padidinti platformos patrauklumą tarp užkietėjusių žaidėjų.
Aišku, yra ir kitų objektyvių faktorių, kurie leidžia kalbėti apie greitesnį žaidimų pasirodymą iOS, o ne Android platformoje: Apple ekosistema yra pakankamai unifikuota, kalbant tiek apie aparatinę įrangą, tiek ir apie naujausių operacinės sistemos versijų prieinamumą. Be to, eilė tyrimų parodė, kad iOS įrenginių savininkai išlaidauja labiau, nei kitų platformų savininkai.
Informuotų šaltinių teigimu, už tam tikras privilegijas kompanija Apple materialinių paskatinimų kūrėjams nesiūlo. Kalbama apie ypatingas sąlygas, susijusias su „išskirtiniais“ žaidimais. Praėjusiais metais vartotojai mobilioms programėlėms išleido $16 mlrd., o maždaug 70 proc. šios sumos teko būtent žaidimams.
Beje, Google ir Amazon taip pat pasiruošusios su žaidimų kūrėjais apsvarstyti abiems pusėms naudingas bendradarbiavimo sąlygas. Tiesa, kai kurie skeptikai mano, jog konsolių rinkoje išbandyti metodai išmaniųjų telefonų ir planšečių rinkoje neveikia. Skaičius žmonių, pasiruošusių keisti išmanųjį telefoną dėl to, kad greičiau gautų vieną ar kitą žaidimą, yra niekingai mažas.