2011 m. Dakaro ralyje - naudotu kepimo aliejumi varomi japonų visureigiai (24)
Į sausio 1 d. Buenos Airėse (Argentina) prasidėjusį 2011 m. Dakaro ralio maratoną Japonija šiemet delegavo tik du ekipažus. Tačiau kokius! Abu modernūs Toyota Land Cruiser VDJ 200 visureigiai varomi... panaudotu kepimo aliejumi! Jį japonų lenktynininkai Dakaro maratonui susirinko iš Japonijos vidurinių mokyklų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Į Dakaro dykumų maratoną du labai neįprastus ekipažus šiemet delegavo bendrovė Toyota Auto Body Co. – vienas iš koncerno Toyota padalinių. Abu komandos visureigiai Toyota Land Cruiser yra varomi 100 proc. biodyzelinu, t.y., su alkoholiu maišytais naudotais augaliniais riebalais arba, paprasčiau tariant, kepimo aliejumi.
Biodyzelinas yra gaminamas iš augalinio aliejaus ir alkoholio (metanolio arba etanolio). Jį galima naudoti neperdirbant variklio. Biodyzelinas dažniausiai gaminamas peresterifikavimo (angl. k. – „transesterification“) būdu.
Didžiąją dalį naudoto aliejaus biodyzelinui lenktynininkai susirinko iš Aiči prefektūroje esančios Fujimatsu vidurinės mokyklos. Naudoto kepimo aliejaus atsargas gausino ir bendrovės darbuotojai bei prefektūros, kurioje įsikūrusi bendrovė, gyventojai. Beje, šiemet komandai pavyko surinkti 7 tūkst. litrų naudoto aliejaus.
Lenktynininkai pasakoja, kad naudojant tokius degalus, variklio galingumas sumažėja maždaug 5 proc., tačiau lenktyiaujant tai praktiškai nesijaučia. Didžiausia problema – didžiulį kiekį specifinių degalų per visą Ramųjį vandenyną atsigabenti į lenktynes.
Šios komandos ekipažai Dakaro ralio nugalėtojais serijinių automobilių įskaitoje yra tapę jau penkis sykius iš eilės. Anksčiau komandos automobiliai lenktynėse startuodavo varomi 20 proc. aliejaus ir 80 proc. dyzelino. Šiemet visureigių degalų bakuose teliuškuoja tikrų tikriausias aliejus.
2011 m. Dakaro ralio maratone biodyzelinu varomus automobilius vairuoja japonai Junas Mitsuhaši (Jun Mitsuhashi, starto numeris #336, šturmanas – prancūzas Alenas Giuhenekas (Alain Guehennec)) bei Masahiro Terada (starto numeris #340, šturmanas – japonas Kousuke Tanaka). Po dviejų etapų bendrojoje automobilių įskaitoje šie ekipažai užima atitinkamai 26-ą ir 42-ą vietas tarp 157 ekipažų.
Biodyzelinas yra gaminamas iš augalinio aliejaus ir alkoholio (metanolio arba etanolio). Jį galima naudoti neperdirbant variklio. Biodyzelinas dažniausiai gaminamas peresterifikavimo (angl. k. – „transesterification“) būdu.
Didžiąją dalį naudoto aliejaus biodyzelinui lenktynininkai susirinko iš Aiči prefektūroje esančios Fujimatsu vidurinės mokyklos. Naudoto kepimo aliejaus atsargas gausino ir bendrovės darbuotojai bei prefektūros, kurioje įsikūrusi bendrovė, gyventojai. Beje, šiemet komandai pavyko surinkti 7 tūkst. litrų naudoto aliejaus.
Lenktynininkai pasakoja, kad naudojant tokius degalus, variklio galingumas sumažėja maždaug 5 proc., tačiau lenktyiaujant tai praktiškai nesijaučia. Didžiausia problema – didžiulį kiekį specifinių degalų per visą Ramųjį vandenyną atsigabenti į lenktynes.
Šios komandos ekipažai Dakaro ralio nugalėtojais serijinių automobilių įskaitoje yra tapę jau penkis sykius iš eilės. Anksčiau komandos automobiliai lenktynėse startuodavo varomi 20 proc. aliejaus ir 80 proc. dyzelino. Šiemet visureigių degalų bakuose teliuškuoja tikrų tikriausias aliejus.
2011 m. Dakaro ralio maratone biodyzelinu varomus automobilius vairuoja japonai Junas Mitsuhaši (Jun Mitsuhashi, starto numeris #336, šturmanas – prancūzas Alenas Giuhenekas (Alain Guehennec)) bei Masahiro Terada (starto numeris #340, šturmanas – japonas Kousuke Tanaka). Po dviejų etapų bendrojoje automobilių įskaitoje šie ekipažai užima atitinkamai 26-ą ir 42-ą vietas tarp 157 ekipažų.
(0)
(0)
(0)