Techninėje apžiūroje randa defektų, kurių pašalinimas kainuoja beveik kiek ir automobilis (13)
Prieš gerą mėnesį įsigalioję nauji automobilių techninės apžiūros reikalavimai kai kuriems vairuotojams tapo tikru galvos skausmu. Tačiau apžiūras atliekantys specialistai sako, kad situacija pernelyg nepasikeitė. Kaip yra iš tiesų?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Į redakciją kreipęsis vairuotojas Adomas skundėsi, kad greičiausiai turės atsisakyti savo automobilio. Nors jo mašina jau 15 metų senumo, visuomet buvo prižiūrima ir techniškai, išskyrus kelias smulkmenas, gana tvarkinga.
Vis dėlto atliekant techninę apžiūrą buvo nustatytas vienas automobilio trūkumas, kurį pašalinti Adomui vargu ar apsimokėtų. Į šį trūkumą iki kovo 1 d., kai įsigaliojo nauji techninės apžiūros reikalavimai, niekas nekreipdavo dėmesio.
„Nuo kovo šviesos srauto pokrypio reguliavimo mechanizmas turi veikti kiekviename automobilyje, kuriame jis yra sumontuotas gamintojų. Nebeužtenka, kad žibintai šviesą tiesiog kreiptų tinkama kryptimi. Tačiau mano automobiliu, dar prieš man jį įsigyjant, buvo padaryta avarija, po kurios vietoj reguliuojamų žibintų buvo įstatyti pigesni statiniai. Juos pakeisti man dabar kainuotų apie porą tūkstančių litų, tačiau viso automobilio dabartinė vertė – kokie 3 tūkst. litų. Tad greičiausiai mašiną parduosiu supirkėjams arba į metalo laužą ir dairysiuos naujos“, – skundėsi Adomas.
Jis sakė suprantantis, kad šis reikalavimas atsirado dėl saugumo keliuose, bet mano, jog naujų taisyklių tvirtintojai galėjo numatyti pereinamąjį laikotarpį arba reikalavimą taikyti tik tam tikroms transporto priemonėms.
„Šviesos srauto reguliavimas reikalingas, jei automobilį prikrauni tiek, kad jis nusėda ir šviesos srauto kryptis pasikeičia. Bet mano mašina nedidelė ir nieko į ją prikrauti nei galiu, nei ketinu“, – sakė vairuotojas.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus sutiko, kad reikalavimas dėl veikiančio šviesos srauto pokrypio reguliavimo mechanizmo galbūt ir per griežtas.
„Galbūt ir galėjo būti nustatyta, kad šis reikalavimas galiotų tik pirmą kartą Lietuvoje registruojamoms transporto priemonėms. Kiek žinau, tam tikri pokalbiai vyksta, gal šiuo klausimu pakeitimų ir bus. Bet pažadėti nieko negaliu – mes teisės aktų nepriimame, tiesiog vykdome apžiūras pagal galiojančius teisės aktus“, – teigė A. Glėbus.
„Transekstos“ duomenimis, dėl neveikiančio šviesos srauto pokrypio reguliavimo mechanizmo techninės apžiūros po kovo 1 d. nepereina apie 4,72 proc. visų netinkamais eksploatuoti pripažįstamų automobilių. Apskritai netinkamai sureguliuoti žibintai – pagrindinė priežastis, kodėl transporto priemonės pripažįstamos netinkamomis eksploatuoti. Šis trūkumas būdingas net 17,89 proc. techninės apžiūros nepereinančių automobilių.
Tiesa, „Transekstos“ duomenimis, didelio perversmo nauji techninės apžiūros reikalavimai nesukėlė. Anksčiau techninę apžiūrą iš pirmo karto pereidavo 55 proc. automobilių, o dabar šis rodiklis sumažėjo iki 53 proc.