Netikėta iniciatyva: Lietuvos Seimo nariai vairuotojams nori padidinti promilių skaičių (9)
Antradienį Seime įregistruotas įstatymo projektas keisti vairuotojams leidžiamą neblaivumo lygį į tokį, kokio Lietuvoje dar nebuvo – 0,4 promilių ribą padidinti iki 0,5 promilių.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Taip pat siūloma panaikinti „sausą įstatymą“ motociklininkams ir dabar galiojančią nulio promilių ribą pakeisti į 0,5 prom.
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimą užregistravo keturi Seimo nariai: Gintaras Vaičekauskas, Kęstutis Glaveckas, Juozas Baublys ir Jonas Liesys.
Žvalgosi į Vakarų Europą
Kaip aiškino G. Vaičekauskas, tokiu pakeitimu norima sulyginti Lietuvos įstatymus su galiojančiais daugumoje ES šalių.
„Lietuva yra vienintelė Europos valstybė, kurioje asmuo laikomas apsvaigusiu nuo alkoholio, jei jam nustatytas 0,41 ir daugiau promilių neblaivumas. Tai yra bendras limitas ir tam tikrais atvejais taikomi mažesni rodikliai. Tačiau tai yra teisinis neblaivumo įvertinimas ir nesusijęs su fiziologine asmens būsena“, - aiškino jis.
G. Vaičekausko manymu, toks pakeitimas nebūtų pavojingas ir nepadidintų neblaivių vairuotojų skaičiaus kelyje.
„Didžioji problema yra vidutinis ir sunkus girtumas. Blogai, kai jie lieka nenubaudžiami", - sakė jis.
Šiuo metu vairuotojams leidžiama neblaivumo riba - iki 0,4 promilės, tačiau pastaruoju metu dažniau buvo svarstoma apie 0 promilių ribą visiems vairuotojams.
Nuo šių metų nulio promilių įstatymas buvo įteisintas daliai vairuotojų: nė lašo alkoholio negali išgerti pradedantieji vairuotojai, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių bei transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t, vairuotojai.
Atkreipė dėmesį į motociklininkus
Tačiau G. Vaičekausko ir kolegų siūlymu, motociklininkus iš šios grupės reikėtų išbraukti.
„Kuo jie blogesni už automobilių vairuotojus? Jei tai patyręs vairuotojas, jo keliama rizika – ne didesnė, nei važiuojančio automobiliu“, - stebėjosi pašnekovas.
Tačiau mėgėjams piktnaudžiauti alkoholiu prieš sėdant už vairo nudžiugti nevertėtų. Tokia tolerancijos riba būtų taikoma tik atsitiktiniams, nepiktybiniams pažeidėjams ir galiotų tik vieną kartą, o už antrąjį nusižengimą kelyje G. Vaičekauskas kategoriškas - vairuotojams griežčiausios baudos.
„Jei nepraėjo vieneri metai nuo jau paskirtos nuobaudos įvykdymo, ar vairuotojas turi nepanaikintą teistumą už nusikalstamą veiklą, kurią padarė neblaivus – galiotų nulinė tolerancijos riba ir griežčiausios baudos“, – aiškino jis.
Pagal projektą, įstatymo pakeitimai įsigaliotų 2018 m. sausio 1 d.
0,5 promilių limitas galioja 18-oje Europos valstybių. Net kaimyninėje Latvijoje vairuoti leidžiama, jei alkoholio kiekis žmogaus biologinėse organizmo terpėse neviršija 0,5 promilės.
Čekijoje, Bulgarijoje, Slovakijoje, Vengrijoje, Rumunijoje taikoma nulinė tolerancijos riba. Lenkijoje ir Estijoje bendras alkoholio kiekio vairuotojų kraujyje limitas yra 0,2 promilės.