Automobiliai skendo juoduose dūmuose, bet teršalų kiekis neviršijo normos. Kodėl?  (11)

Kauno kelių policijos pareigūnai kartu su Aplinkos apsaugos departamento specialistais surengė reidą, kurio metu tikrino iš automobilių išmetamų teršalų kiekį. Nors patikros metu kai kurie automobiliai skendo juoduose dūmuose, teršalų kiekis neviršijo normos. Kodėl?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Prie mobilaus patikros punkto rikiavosi įvairūs automobiliai – „Seat“, „Toyota“, „Volvo“, „Volkswagen“. Naujausias iš jų nuo konvejerio nuriedėjo prieš dešimtmetį, seniausiam – jau 15 metų.

Daugumos pirmąją reido valandą tikrinų automobilių ratus suko dyzeliniai varikliai, o spustelėjus greičio paminą, automobiliai paskęsdavo juodų dūmų debesyje.

Aplinkos apsaugos specialistai išmetamų teršalų kiekį matavo labai panašiai, kaip tai daroma atliekant transporto priemonės techninę apžiūrą.

Sunku patikėti, tačiau visi pirmieji bandymai buvo sėkmingi vairuotojams – teršalų norma neviršijo normos.

Tiek aplinkos apsaugos specialistai, tiek kelių policijos patruliai tikino įžvelgiantys gerų pokyčių – itin taršių transporto priemonių pastebima vis mažiau.

„Jeigu iškart tikrintume teršalų kiekį, jie tikrai viršytų normą, tačiau keliais stipriais pėdos spustelėjimais padidinami variklio sūkiai, išmetimo sistema prasivalo ir tuomet išryškėja tikrasis vaizdas“, - aiškino reide dalyvavę aplinkos apsaugos specialistai.

Pasak jų, tokią procedūrą itin pravartu atlikti nuolat važinėjant mieste, mat automobilis dažniausia rieda vos 40-60 kilometrų per valandą greičiu.

Artimiausiomis dienomis aplinkos apsaugos specialistai Kaune ketina surengti dar kelis tokius reidus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Arūnas Karaliūnas
(20)
(23)
(-3)

Komentarai (11)