Tarptautinė mokslininkų komanda sukūrė naują aerodinaminį sprendimą sraigtasparniams: leis skristi iki šiol neregėtu 400 km/h greičiu ir suteiks kitų privalumų (1)
Greitas ir ekonomiškai efektyvus rotorius padidins sraigtasparnių greitį, sumažins išmetamo anglies dvideginio kiekį ir sumažins triukšmą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tarptautinė Miuncheno technikos universiteto (TUM) ir „Airbus Helicopters“ (AH) mokslininkų komanda siekia sukurti aerodinaminį sprendimą, kuris padidintų sraigtasparnių greitį, sumažintų anglies dvideginio išmetimą ir sumažintų triukšmą.
Komanda RACER demonstratoriui sukūrė „pilną aerodinamiškai pritaikytą rotoriaus galvutės apdailą“.
„Rapid and Cost-Effective Rotorcraft“ arba RACER padės komandai sukurti orlaivį, kuris skrisdamas į priekį gali pasiekti iki 400 km/h greitį, taip pat yra tylesnis ir ekologiškesnis nei dabartiniai sraigtasparniai.
Sraigtasparniai yra būtini orlaiviai, nes jie gali nusileisti ir pakilti iš vietų, kur įprasti lėktuvai ne visada gali tai padaryti. Tačiau šiuolaikiniai sraigtasparniai sunaudoja daugiau energijos ir neskraido taip greitai, kaip lėktuvai. Viskas priklauso nuo sraigtasparnio rotoriaus, kuris padeda jam vertikaliai pakilti ir nusileisti, taip pat užtikrinti jo stabilumą skrydžio metu, ir, galų gale, sukuria didesnį pasipriešinimą, kai naudojamas kruizinis režimas.
Būtent tai komanda nori atnaujinti, kad nauji sraigtasparnių rotoriai padėtų padidinti viso orlaivio aerodinamiką ir efektyvumą, taip pat sumažinti triukšmo lygį ir išmetamų teršalų kiekį.
TUM ir AH komanda sukūrė rotoriaus galvos aerodinaminę dangą, nes ši dalis kartu su fiuzeliažu kelia didžiausią pasipriešinimą sraigtasparniams, – aiškina Patrickas Pölzlbaueris, TUM mokslinis bendradarbis.
Sumažintas fiuzeliažo pasipriešinimas jau buvo padidintas iki didžiausio pajėgumo, tačiau iki šiol nebuvo sukurta aerodinamiškai optimizuota visapusiška rotoriaus galvos apdaila.
Taip yra todėl, kad tai yra itin sudėtingas iššūkis, nurodo komanda. Štai kodėl mokslininkai šį sudėtingą aerodinaminį procesą derino su šiuolaikine programine įranga ir skaičiavimais.
Pölzlbaueris suprojektavo naujos rotoriaus galvutės formą taip, kad būtų sumažinta bet kokia turbulencija.
Tolesni komandos žingsniai bus rotoriaus galvos apdangalo paruošimas ir išbandymas demonstraciniame skrydyje.