Monstrinis apokalipsės tankas IMR-2, dirbęs net Černobylyje – vien vikšras sveria daugiau nei „VW Golf“! (Video) ()
Tai trofėjinė transporto priemonė, kurią Ukrainos kariai gavo mūšyje, sutvarkė ir bus panaudota išlaisvinant Ukrainos teritorijas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šį trofėjinį monstrą, primenantį apokalipsės tanką, beveik visiškai iš naujo surinko trečiosios atskiros oro puolimo brigados RVB remonto ir restauravimo įmonė. O šios inžinerinės valymo mašinos, tai yra IMR-2, fone net tankas atrodo kaip paprastas mechanizmas.
Sovietų Sąjungoje nuo 1982 metų naudotas IMR-2 buvo sukurtas pagal gana paprastą receptą: važiuoklė paimta iš tanko T-72, o viršuje sumontuota papildoma įranga – didžiulis manipuliatorius ir išminavimo sistema. Ir įdomu tai, kad IMR įėjo į istoriją kaip vienintelė mašina pasaulyje, kuris galėjo dirbti šalia sunaikinto Černobylio atominės elektrinės reaktoriaus.
Sovietinėje nomenklatūroje IMR-2 buvo vadinamas „Produktu 637“, iš tikrųjų buvo penkios skirtingos modifikacijos, įskaitant nuotoliniu būdu valdomą versiją, skirtą nepilotuojamam darbui radiacinės taršos sąlygomis.
Trophy IMR-2 pic.twitter.com/eWih3R7ERj
— ТРУХА⚡️English (@TpyxaNews) October 1, 2022
|
Šios monstrinės mašinos matmenys įspūdingi: 4 metrų aukščio, 3,5 metro pločio ir 10 metrų ilgio. Šis kelių tiesimo įrankis sveria 44 tonas, o jam pravažiavus aiškiai jaučiasi, kaip dreba žemė.
Palyginimui: kiekvienas šio tanko vikšras sveria daugiau nei „Volkswagen Golf“ – 1600 kg.
Ši mašina geba tiesti kelius nepravažiuojamose vietose iki 10 km/h greičiu. Ji išlygina paviršių net tankiuose miškuose ar sugriautuose miestuose, kur reikia išardyti betono krūvomis virtusius pastatus.
Tiesą sakant, tai yra inžinerijos stebuklas, nes IMR-2 yra sudėtingesnis nei T-72 tankas, kurio pagrindu jis buvo pastatytas. Įspūdį daro ir dizaino apgalvotumas apsaugos požiūriu. Nes mašina šarvuota. Net elektros laidai yra apsaugoti metalinėmis dalimis, kad jų neperkirstų nuolaužos ar kulkos.
Inžinerinės mašinos kaušas, kurio plotis 4,3 m, iš tikrųjų turi tris darbines padėtis, o jei atsižvelgsime ir į transportavimo padėtį, tada keturias. Tai net ne manipuliatorius, o didžiulės žnyplės. Jos skirtos nuolaužų surinkimui, gali įveikti net didžiulio medžio kamieną.
Inžinerinėje transporto priemonėje taip pat yra vikšrinis minų tralas, kuris išsidėsto prieš tanką ir specialiais peiliais iš žemės kasa minas ir jas surenka. Taip pat yra papildoma sistema, kuri sumontuota viduryje ir skirta smailių minų neutralizavimui. Iš tiesų, IMR gali nutiesti kelią per minų laukus, tai yra pagrindinis jos tikslas.
Ši ovali konstrukcija virš kėbulo yra dar viena kabina, nes įgulą sudaro du žmonės ir būtent čia yra operatorius. Geltoni langai taip pat yra apsauga, jie gali nuslopinti branduolinio sprogimo blyksnio ryškumą. Jie turi ne tik šildymą, bet ir plovimą bei pūtimą oru, kad būtų galima išvalyti nuo dulkių.
Operatoriaus kabina gana ankšta. Salone yra net radiacijos ir cheminės žvalgybos prietaisas. Pagrindinė jo funkcija – matuoti ne tik įgulos skyriuose, bet ir varikliuose, jei prietaisai aptinka spinduliuotę ar užterštumą kuriam laikui uždaro visas langus ir atsidaro tik pavojui praėjus. Taip pat yra filtravimo sistema, kuri sukuria perteklinį slėgį salone, kad į ją nepatektų teršalai.
Norint vairuoti tokį kolosalų monstrą, reikia galingo variklio. Atsižvelgiant į tai, kad jis buvo sukurtas T-72 pagrindu, variklis taip pat yra iš jo. Tai 12 cilindrų dyzelinis variklis, kurio tūris yra 39 litrai, o galia - 840 arklio galių ir didžiulis 3000 Nm sukimo momentas. Įdomu tai, kad variklį galima užvesti ne tik elektriniu starteriu, bet ir pneumatine sistema, kai cilindruose kaupiasi oras, kuris vėliau naudojamas varikliui sukti ir užvesti.
Šis variklis naudoja daugiau alyvos nei benzino šiuolaikiniame mažo automobilio bake – 76 litrus. Šio milžino degalų sąnaudų apetitas taip pat milžiniškas – nuo 240 iki 500 litrų 100 km, priklausomai nuo važiavimo režimo.
Ši galinga mašina turi dvi pavarų dėžės. Po dvi pavaras vienam vikšrui.
Akivaizdu, kad turint tokius duomenis, šis monstras keliuose atrodo užtikrintai. Ant grunto jis gali važiuoti 35 km/h greičiu, užmiestyje net 50 km/h. Jis įveikia 1,2 m gylio brastas, 2,7 m pločio griovius, išlaiko vertikalią 80 cm sieną ir gali įveikti 30 laipsnių nuokrypį.