Novatoriškose mokyklose kreidos nebereikia  (0)

Šiuolaikinių vaikų nebesudomina rašymo lentos ir kreidos, dabar jie mokyklose tikisi technologijų – lentą pakeičia monitorius, vadovėliai randami ir testai atliekami internete, o informacija pamokose perteikiama vaizdais ir garsais. Savo patirtimi, kaip naująsias technologijas pritaikyti efektyvesniam mokymui, atvirų durų dienos metu dalinosi Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazija.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kuršėnų L.Ivinskio gimnazijos renginyje lankėsi daugiau nei 50 svečių iš kitų Lietuvos mokyklų. Kaip aktyviau įtraukti vaikus į mokymąsi, panaudojant jiems patrauklias technologijas, parodomosiose anglų ir lietuvių kalbų, matematikos, etikos ir kitose pamokose demonstravo Kuršėnų gimnazijos mokytojai. „Šiuolaikinius mokinius traukia technologijos, juos žavi interaktyvumas – galimybė dalyvauti pamokoje lygiavertiškai su mokytoju, kartu ieškoti informacijos, patiems ją apdoroti, naršyti internete. Naujosios technologijos leidžia tai įgyvendinti kiekvieną dieną bet kurioje pamokoje“, – pasakojo projekto „Novatoriškos mokyklos – pradininkės“ iniciatorė ir koordinatorė, anglų kalbos mokytoja Tatjana Kriliuvienė. Naudojasi interaktyviomis lentomis ir skaitmeniniais rašikliais Naujas galimybes pažinti dėstomą medžiagą ir kiekvienam mokiniui aktyviau įsitraukti į pamoką suteikia įvairios technologijos – interaktyvios lentos, nuotoliniai pultai ar kompiuterių „pelytėms“ pritaikyti sprendimai. Kuršėnų gimnazistai gali naudotis net keliomis „Promethean“ gamintojo interaktyviomis lentomis. „Interaktyvi lenta – tai lyg didelis kompiuterio ekranas, valdomas skaitmeniniu rašikliu, - pasakoja Rimantas Burnickis, modernias lentas įrengusios bendrovės „Konferencijų ir audiovizualinės sistemos“ vadovas. Lentoje įmontuoti garsiakalbiai, stiprintuvai, prie jos galima prijungti filmavimo kamerą ar mikrofoną, kitus skaitmeninius įrenginius. Informaciją vėliau galima saugoti, spausdinti, siųsti, apdoroti kompiuteriu, tokiu būdu mokymo medžiaga tampa mobili, mokiniai ir mokytojai internetu ją gali pasiekti ir iš namų“. Kaip pamokų metu patraukti vaikų dėmesį ir išnaudoti visas interaktyvios lentos galimybes kuršėniškius apmokė specialistas iš Jungtinės Karalystės. Mokymų pabaigoje mokytojai laikė testus, rodė, ko išmoko. 40 mokytojų gavo sertifikatus, patvirtinančius jų mokėjimą dirbti su interaktyviomis lentomis, o iš jų net 19 turi aukštesnio lygio sertifikatus ir įgytas žinias jau sėkmingai naudoja pamokose. Mokymasis nenutrūksta nei sergant, nei išvykus Kaip teigė Švietimo ir mokslo ministerijos informacinių technologijų centro (ITC) direktorius Vaino Brazdeikis, mokymasis tampa daug efektyvesnis, kai visą medžiagą mokiniai ir mokytojai gali pasiekti internetu, nepriklausomai nuo buvimo vietos. L.Ivinskio gimnazijos pedagogai pademonstravo, kaip naudojantis „Microsoft Producer“ programine įranga galima sukurti ir demonstruoti iš anksto įrašytas pamokas. Šios technologijos ypač praverčia, jei dėl ligos ar išvykos mokytojas negali susitikti su mokiniais tiesiogiai. Nuotolinio mokymo galimybėmis Lietuvos mokyklos itin aktyviai naudojosi praėjusią žiemą siautėjusio gripo epidemijos metu. Mokiniai susipažinti su pamokų medžiaga, gauti ir atlikti užduotis galėjo naudodamiesi naujosiomis technologijomis. Renginyje įvykusio tiesioginio tilto su Suomijos „Harjavallan Lukio” mokykla metu svečiai taip pat stebėjo, kaip realiu laiku galima bendrauti ir informacija dalintis esant taip toli vieniems nuo kitų. Kita technologinė naujovė Kuršėnų L.Ivinskio gimnazijoje – mokiniai testus sprendžia specialiais nešiojamais pulteliais, kuriuose mygtukų paspaudimais pasirenka vieną iš kelių atsakymų variantų. „Vaikai mėgaujasi naujovėmis ir noriai atlieka visas užduotis. Sprendžiant testus jiems nereikia rašyti ranka, visuomet mato nešališkus testo rezultatus, žinių patikrinimas vyksta naujai ir žaismingai,“ - privalumus vardijo T. Kriliuvienė.

Specialios programos gali padėti naujai pritaikyti ir įprastas kompiuterių „pelytes“. Pamokų metu mokiniai „pelytėmis“ gali braižyti, piešti, žymėti teisingus atsakymus – tai pagreitina žinių įsisavinimą, leidžia mokytojams apklausti daugiau vaikų.

Nuo technologijų iki inovacijų

Bendrovės „Microsoft Lietuva“ vykdomos programos „Partneriai mokyme“ koordinatorė Ieva Zdanytė atkreipė susirinkusiųjų dėmesį į tai, kad technologijos tampa inovacijomis tik tada, kai jos panaudojamos geresniems rezultatams pasiekti. „Inovacijos pirmiausia turi įvykti mokytojų viduje, tik tada galima tikėtis esminių pokyčių, – teigė I. Zdanytė. – Svarbiausia - teigiamai žiūrėti į naujoves ir norėti keistis, stengtis sukurti mokyklą, kurią mokiniai lankytų noriai.“ 

Nebijoti keistis mokytojus ragino ir Rimantas Burnickis, padedantis kuršėniškiams susipažinti su naujomis technologijomis. „Neretai mokytojai jaučiasi technologijų imigrantais, jiems tiesiog reikia parodyti šio dar nepažįstamo žaidimo taisykles ir leisti patiems pajausti, kaip tai yra paprasta.“ Jo vertinimu, Kuršėnų gimnazija tapo geru pavyzdžiu, kad apmokyti mokytojai tampa labai entuziastingi, mielai naudojasi naujovėmis ir skleidžia jas kitiems.

Programa „Novatoriškos mokyklos“ skatina tobulėti

Kuršėnų L. Ivinskio gimnazija – vienintelė Lietuvos mokykla, dalyvaujanti pasaulinėje „Microsoft“ „Partneriai mokyme“ programoje „Novatoriškos mokyklos pradininkės“. Šioje programoje dalyvauja 31 mokykla iš viso pasaulio. Į penkias vietas dalyvauti tarptautinėje „Novatoriškos mokyklos“ programoje  paraiškas pateikė  13 Lietuvos mokyklų,

„Manau, kad atėjo laikas, kai dauguma mokyklos mokytojų patys suprato, jog senieji mokymo metodai nebeveikia, mokiniai į mokyklą ateina jau kitokie – nuo pat mažens augęs tarp technologijų vaikas kitaip savinasi žinias, mokytojams ir mokykloms reikia prie to prisitaikyti, – mintimis dalinosi T. Kriliuvienė. – Dalyvavimas projekte „Novatoriškos mokyklos“, be abejo, yra didelis postūmis, mes galime semtis patirties iš viso pasaulio novatoriškiausių mokyklų, tai padeda aiškiai nusistatyti tikslus ir sistemingai jų siekti.“

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)