„Dropbox“ istorija: Kaip tapti populiariu? (III dalis)  (12)

Žinutė iš draugo: „Labai patogu! Visai kaip USB atmintukas. Tik internete ir visada po ranka! Užsiregistruok čia”, - tai, kaip virusas plintanti „Dropbox“ programėlė. Ar žinai, kodėl „Dropbox“ tapo tokia populiaria programa, nors jau 2008 metais buvo daugybė tą pačia problemą sprendžiančių produktų?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pirmiausia geras produktas

Tai taisyklė, kuriai visada pakluso „Dropbox“ komanda. 2008 metais rinkoje jau buvo ne vienas dokumentų talpinimo debesyse sprendimas. Daugelis jų turėjo visas „Dropbox“ funkcijas ir net daugiau. Bėda buvo, kad jie nebuvo tokie patogūs naudoti. Nuo pat veiklos pradžios „Dropbox“ reagavo į vartotojų atsiliepimus ir stengėsi padaryti naudojimąsi programėle paprastesniu.

Prisitaikyk prie vartotojo

Jokie reklamos metodai nepadės produktui, kuris neatitinka vartotojų poreikių. „Dropbox“ iššūkis buvo išlikti paprastu naudoti ir tapti lengvai prieinamu kiekviename prie interneto prijungtame įrenginyje. „Dropbox“ pradėjo produkto kūrimą ir iš karto sukūrė puslapį, kuriame trumpai aprašė programos veikimo principą ir paprašė susidomėjusių žmonių palikti savo el. pašto adresus, kad galėtų juos informuoti apie pirmosios beta versijos paleidimą. Šie vartotojai buvo pirmieji „Dropbox“ bandytojai, kurie padėjo pašalinti programos trūkumus ir greitai tobulėti. Vienas iš pirmųjų vartojų buvo pasipiktinęs, kad programą reikia įdiegti į kompiuterį. Po jo nusiskundimo kompanijos specialistų komanda gerokai patobulino „Dropbox“ aplinką interneto naršyklėje.

„Dropbox“ sukūrė programėles kiekvienai kompiuterių ir išmaniųjų telefonų operacinei sistemai. Be to, neseniai sutarė su keliais „Android“ telefonų gamintojais, kad jų progamėlė bus įdiegiama kiekviename naujame telefone. Greitai „Dropbox“ išvysime ir išmaniuosiuose televizoriuose.

Neversk vartotojo galvoti

Vėliau „Dropbox“ kūrėjai pastebėjo kitą problemą. Eilinis vartotojas kasdien neieško, kaip gali pakeisti savo USB atmintinę. Vartotojas nesuprato, kam jam „Dropbox“ reikalingas ir visa tai reikėjo paaiškinti. 

Šį iššūkį kompanijos įkūrėjai išsprendė sukurdami trumpą įvadinį filmuką, kuris pademonstruoja „Dropbox“ galimybes. Filmuke pasakojama istorija apie vaikiną, kuris keliauja po Afrika, daro nuotraukas, jas sukelia į „Dropbox“ katalogą ir kompiuteriui įkritus į ežerą išsaugo visą savo nuotraukų kolekciją.

Nemokamas sūris

Kiekvienas „Dropbox“ vartotojas nemokamai gauna 2 GB vietos duomenų talpinimui. Pradžiai to užtenka, bet vėliau net 4 proc. „Dropbox“ vartotojų perka papildomas paslaugas. Jau šiandien „Dropbox“ yra pelninga kompanija.

Viename iš savo pristatymų Drew Houston paaiškina, kaip tampama mokiu vartotoju:

  • Pirmiausia, vartotojas sužino apie „Dropbox“ iš interneto tinklaraščių ar draugų ir šią programą išbando. 

  • Po pirmojo karto vartotojo galvoje sukasi mintys „nežinojau, kad man tai reikalinga“. 

  • Po kelių dienų vartojas pamato, kad „Dropbox“ patogu naudoti, o programa patikimai veikia.

  • Vartotoją apimą džiaugsmas ir jis pasakoja apie „Dropbox“ draugams. Tokiu būdu vartojas gauna papildomos nemokamos vietos.

  • Šiandien „Dropbox“ greitai skverbiasi į visus mūsų naudojamus įrenginius. Jei suderini, kad „Dropbox“ sinchronizuotų dokumentus su tavo fotoaparatu ar mobiliuoju kompiuteriu, gali gauti iki 3 GB papildomos vietos.

„Dropbox“ pratina vartojus visus svarbiausius savo dokumentus laikyti kataloguose. Tokį įprotį išsiugdęs vartotojas galiausiai taps mokiu vartotoju, kuris neapsiribos vien tik nemokamais planais. 

Viename iš savo interviu D. Houston atskleidė, kad net jei per visus 2012 metus „Dropbox“ nepradės naudoti nei vienas naujas žmogus, jų pelnas padvigubės. Vartotojai tiesiog natūraliai viršija nemokamų planų ribas ir yra priversti arba kviesti naudotis „Dropbox“ draugus ir taip gauti nemokamos vietos, arba pirkti didesnį talpumą garantuojančius planus.

Rinkodara „iš lūpų į lūpas“

Už kiekvieną atvestą draugą vartotojas pirmaisiais metais gaudavo papildomus 250 MB, o šiandien visus 500 MB. „Dropbox“ atskleidžia, kad net 25 proc. vartotojų ateina būtent tokiu keliu. Kodėl gi nepasidalinus geru produktu ir iš to dar gauti naudos?

Žvaigždės kalba apie „Dropbox“

Ar žinojote, kad šį pavasarį U2 vokalisto Bono valdomas fondas investavo į „Dropbox“ plėtrą, o David Guetta ir Black Eyed Peas naudojo „Dropbox“ programėlę kurdami dainą „I gotta feeling“.

„Dropbox“ ateitis

„Dropbox“ pagal pelną vienam darbuotojui lenkia net „Google“ ir nesiruošia šiai kompanijai nusileisti. Daugybė pasaulio programuotojų kuria „Dropbox“ aplikacijas. Šių aplikacijų tikslas - praplėsti „Dropbox“ sistemos funkcionalumą ir padėti kiekvienam vartotojui pritaikyti programą savo poreikiams. D. Houston pasuko savo kompaniją bazinio funkcionalumo keliu. Kompanija kuria patogią platformą, o papildomos funkcijos bus įdiegiamos naudojantis trečiųjų šalių sukurtomis aplikacijomis. Vieni iš jų yra ir lietuviai „BusyFlow“, kurie integruoja „Dropbox“ su kitomis debesų kompiuterijos paslaugų tarnybomis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Tinklaraštis "įDebesis"
Tinklaraštis
Autoriai: Augustinas Zinevičius
(4)
(2)
(1)

Komentarai (12)