Kaunas savaitei tapo Lietuvos elektromobilių sostine (1)
Laikinoji sostinė pasižymi ne tik transporto įmonių ir technologinės pakraipos mokslo įstaigų gausa. Kaune taip pat važinėja 5 iš 8 registruotų Lietuvos elektromobilių. Nors juos galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų, kaip tik Kauno technologijos universiteto mokslininkai ir miesto verslininkai gali padėti, kad šalyje jų rastųsi daugiau.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kol kas – bent simbolinėmis priemonėmis, kaip šios savaitės iniciatyva – viešai parodyti KTU studento sukurtą elektromobilį ir suteikti galimybę visiems tokias priemones vairuojantiems žmonėms prie prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ nemokamai pasikrauti saviškį.
„Manau, ši akcija prisidės prie elektromobilių populiarėjimo – aš tikiuosi, kad šiemet jų Lietuvoje jau važinės daugiau nei dešimt“, – sakė KTU magistrantas Dainius Janulevičius, suprojektavęs elektromobilių įkrovimo stotelę.
Vienas svarbiausių žingsnių, siekiant skatinti šių transporto priemonių skaičiaus augimą šalyje yra elektromobilių įkrovimo infrastruktūros sukūrimas. Šiuo metu Lietuvos miestuose yra apie 10 įkrovimo stotelių. Pusę jų yra savo reikmėms įsirengę fiziniai asmenys. Vienos elektros įkrovimo stotelės įrengimo kaina siekia apie 13 tūkst. litų. Įkrovus elektros galią naudojančių lengvųjų automobilių bateriją galima nuvažiuoti apie 120 kilometrų.
„Lietuvoje apie šiuos automobilius vis dar dažnai kalbama kaip apie ateities planą... O kad ta ateitis ateitų greičiau, įkūrėme laikiną jų įkrovimo stotelę. Tikimės, kad šis nedidelis mūsų žingsnis paskatins ir mūsų lankytojus atkreipti dėmesį bei pasidomėti šiomis transporto priemonėmis“, – sakė „Megą“ valdančios bendrovės „Baltic Red“ rinkodaros vadovė Rasa Vyšniauskienė. Ši iniciatyva įgyvendinama kartu su KTU Inovacijų ir verslo centru.
Nors elektromobiliai reikalauja nemažų investicijų, jais labiausiai domėtis skatina draugiškumas aplinkai ir kylančios įprasto kuro kainos. Pasak D. Janulevičiaus, nuvažiuoti 100 kilometrų elektromobiliu kainuoja apie 10 litų. O norintiems perdaryti savo turimą automobilį į tik elektros galią naudojančią transporto priemonę, tai gali atsieiti ne mažiau 40 000 litų. Atlikti visus reikalingus bazinės sistemos integravimo darbus užtrunka nuo trijų savaičių iki kelių mėnesių.
Atvykę apžiūrėti šalia „Megos“ stovinčio elektromobilio gyventojai taip pat galės išvysti KTU Transporto inžinerijos katedroje 2011 m. suprojektuotą ir pagamintą malūnsparnį. „Kėkštu“ vadinamas malūnsparnis prekybos centro pagrindinėje aikštėje nutūpė šią savaitę ir stovės iki gegužės 18 dienos. Eksperimentiniams skraidymams sukurta oro transporto priemonė gali skraidyti 10-20 kilometrų spinduliu.
Elektromobilis ir malūnsparnis yra vieni didžiausių KTU studentų ir jaunųjų mokslininkų sukurtų išradimų tarp dalyvavusių „KTU Technorama“ konkurse. Šį šeštadienį „Megoje“ nuo 10.30 val. bus galima išvysti šių metų „KTU Technoramos“ parodai - konkursui pateiktus studentų darbus.