Didžiausias pasaulio krovininis lėktuvas „An-225 Mriya“ taip pat padeda kovoti su COVID-19 ()
„An-225 Mriya“ - didžiausias komercinis krovininis lėktuvas pasaulyje. Tiesą sakant, iki pat „Startolaunch“ pakilimo „An-225 Mriya“ buvo didžiausias skraidantis lėktuvas pasaulyje. Ir dabar po metus trukusio atnaujinimo „Mriya“ kyla padėti kovoti su COVID-19 pandemija.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„An-225 Mriya“ - tai šešių variklių krovininis lėktuvas, pirmam skrydžiui pakilęs 1988 metais. Jį Sovietų Sąjunga kūrė vienam tikslui - daugkartiniam erdvėlaiviui „Buran“ nešti. Sovietinė „Shuttle“ kopija pakilo tik vienam skrydžiui be įgulos, o tada sugriuvo ir Sovietų Sąjunga. Taip „An-225“ atiteko Ukrainai ir iki šiol yra vienintelis krovininis lėktuvas savo klasėje.
„An-225 Mriya“ vykdo komercinius krovinių pervežimus. Dažnai milžiniško lėktuvo pilve atsiduria itin sunkūs kroviniai - įvairi pramoninė įranga ar kitų lėktuvų dalys. 88,4 metrų ilgio pločio (tarp sparnų galų) lėktuvo krovinių skyriaus tūris - 1300 kubinių metrų. Tiesa, ta erdvė retai užpildoma, nes „An-225 Mriya“ mieliau gabena labai sunkius, o ne labai didelius krovinius.
„An-225“ kurį laiką neskraidė. 18 mėnesių lėktuvas buvo atnaujinamas - gavo naują galios valdymo sistemą. Kovo mėnesį „An-225 Mriya“ buvo intensyviai testuojamas, o dabar jau sugrįžo prie darbo.
Balandžio 13 dieną „An-225“ pakilo iš Tiandzino oro uosto su ypatingu kroviniu - 100 tonų medicininių apsauginių priemonių, testų ir kitų reikmenų, reikalingų kovai su COVID-19 pandemija. Lėktuvas leidosi Kazachstane, kad pasipildytų degalų, o jau kitą dieną atvyko į Varšuvą. Tą pačią misiją teks kartoti ir dar kartą, nes Kinijoje liko antras toks pat krovinys.
„An-225“ gali gabenti ir 250 tonų sveriančius krovinius. Tačiau medicininiai reikmenys nėra labai sunkūs - tas 100 tonų užėmė 1000 kubinių metrų. Ir žinote ką? Per visą aviacijos istoriją joks lėktuvas vienu metu nėra pergabenęs tokio dydžio krovinio (neskaitant kitų lėktuvų fiuzeliažų). Sunkesnių krovinių buvo daugybė, bet tokio dydžio - tik vienas.
„An-225 Mriya“ leidžiasi Varšuvoje
Ir „An-225 Mriya“ yra tik vienas. Rusija dar 2016 metais paskelbė, kad gaivins šio tipo orlaivio projektą ir jį naudos kaip skraidančią paleidimo bazę ateities erdvėlaiviams. 2018 metais „Antonov“ pasirašė susitarimą su partneriais Kinijoje dėl „An-225“ gamybos. Nei vienas, nei kitas planas taip ir neatnešė jokio derliaus.
„An-225 Mriya“ yra toks tvirtas, kad galėtų skraidyti dar kelis dešimtmečius. Po to tikriausiai bus keičiami varikliai ir kabinos įranga. Konkurentų „An-225 Mriya“ neturi, bet tokio dydžio ir svorio krovinių nėra daug. Jei ateityje pasauliui reikės didelių krovininių komercinių lėktuvų, šį vaidmenį atliks „Airbus Beluga XL“ ir „Boeing Dreamlifter“ ar panašūs modernesni orlaiviai.