Rusijoje astronominis skandalas: „Admiral Kuznecov“ nebeįmanoma nuleisti į vandenį – skelbiama, ką po vandeniu surado narai ()
Laivo korpusas žemiau trečiojo denio patyrė didelę koroziją, o triumai visiškai užpildyti purvinu vandeniu. Šioje būsenoje lėktuvnešis ne tik negali judėti savarankiškai, bet ir iš esmės negali būti paleistas.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vienintelis Rusijos lėktuvnešis – sunkusis orlaivius gabenantis kreiseris „Admiral Kuznecov“ yra apgailėtinos būklės. Laivo korpusas taip surūdijęs, kad laivas negali būti nuleistas, o laivų statyklos, kurioje dabar yra lėktuvnešis, specialistai net negali nurodyti apytikslių jo restauravimo terminų. Tai sausio 9 dieną paskelbė Ukrainos gynybos ministerijos Vyriausiasis žvalgybos direktoratas.
Žvalgybos agentūros duomenimis, „Admirolas Kuznecovas“ šiuo metu yra kritinės būklės 35-ojoje Murmansko miesto (Rusija) laivų statykloje. Norint tęsti remonto darbus, neseniai buvo nuspręsta laivą iš sausojo doko perkelti į vieną iš laivų statyklos krantinių, tačiau ruošiantis transportavimui paaiškėjo, kad lėktuvnešis visiškai nepajėgus judėti savarankiškai.
Šiuo atžvilgiu laivą buvo bandoma perkelti vilkikų pagalba, tačiau tai taip pat pasirodė neįmanoma – laivų remontininkai perspėjo, kad „Admirolo Kuznecovo“ būklė iš esmės neleidžia jo paleisti, nes tai yra didelė tikimybė, kad apvirs ant šono ir nuskęs.
Narai, apžiūrėję laivo korpusą, nustatė, kad po trečiuoju deniu esančios metalinės konstrukcijos smarkiai paveiktos korozijos, dėl to triumai buvo užpildyti purvinu vandeniu, todėl tolimesnė vidinė laivo apžiūra buvo neįmanoma.
Atsižvelgiant į tai, kilo skandalas tarp gamyklos vadovybės ir laivyno – departamentai bando perkelti atsakomybę už dabartinę padėtį vienas kitam. Be to, pareigūnai net negali išsiaiškinti, kas priėmė sprendimą perkelti lėktuvnešį iš doko į prieplauką.
Dėl to laivyno vadovybė gamyklos vadovybei skyrė 1,5 milijardo rublių (20 mln. eurų) baudas už remonto terminų nesilaikymą ir sutarties nevykdymą. Įmonė savo ruožtu pateikė dokumentą, kuriame teigiama, kad gamykla nėra kalta dėl to, kad „Admirolas Kuznecovas“ apgailėtinos būklės.
„Su didele tikimybe kaltu pripažįstama karinė atstovybė gamykloje, kuri prižiūrėjo darbų eigą“, – pažymėjo GUR ir pridūrė, kad šiandien nėra net apytikslės datos, kada lėktuvnešis bus grąžintas į eksploataciją.