Lietuvoje dar viena magistralė. Pradėtas didžiausias kelių projektas nuo nepriklausomybės atgavimo  (18)

Vykdomi darbai yra didžiausi kelių infrastruktūros darbai per 30 metų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Lietuvoje vyksta intensyvūs greitkelio A5 Kaunas-Marijampolė-Budziskas ruožo rekonstrukcijos darbai. Tai yra „Via Baltica“ maršruto dalis Lenkijos sienos link.

„Darbai čia prasidėjo jau praėjusių metų rudenį, o birželį pradėta rekonstruoti ilgiausia atkarpa, esanti tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos. Tai didžiausi kelių infrastruktūros darbai nuo Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo“, - sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovė Jolita Orentaitė.

Visas kelias, kurio ilgis apie 40 km, bus keturių eismo juostų greitkelis. Pareigūnė pabrėžė, kad čia vykdomi darbai yra didžiausi kelių infrastruktūros darbai per 30 metų, kurie bus baigti 2025 m.

„Mes plečiame svarbiausią savo kelių jungtį su Vakarais. Tai svarbus žingsnis Lietuvai, didinantis šalies konkurencingumą, stiprinantis mūsų gynybinį ir ekonominį potencialą“, - šių metų spalio pabaigoje nurodė Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis.

„Via Baltica“ kerta Lietuvą nuo Latvijos iki Lenkijos sienos, projektui suteiktas ypatingos valstybinės svarbos statusas. Visą 268 km ilgio kelio „Via Baltica“ rekonstrukciją Lietuvos teritorijoje tikimasi užbaigti iki 2030 m.

Lapkričio pradžioje taip pat prasidėjo pasirengimas trijų greitkelio ruožų nuo Kauno iki Latvijos sienos rekonstrukcijai. Šių kelių ilgis – beveik 160 kilometrų. Šių ruožų rekonstrukcijos darbai turi būti baigti iki 2030 m.

„Tačiau šiuo metu intensyviausi darbai vyksta prie Lenkijos sienos“, - sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovė.

 

Ji priminė, kad prieš kelias savaites rekonstruojamame „Via Baltica“ greitkelio ruože ties Marijampolės-Kybartų kelio sankryža pradėta statyti moderni apie 11 hektarų ploto automobilių stovėjimo aikštelė ir poilsio zona. Automobilių stovėjimo aikštelės statybą tikimasi baigti kitų metų viduryje.

Antroji poilsio ir automobilių stovėjimo aikštelė taip pat bus įrengta ruože nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, kuris laikomas labiausiai apkrautu Lietuvoje. Šiuo 40 km ilgio ruožu per dieną pravažiuoja apie 10 000 automobilių, iš kurių apie 50 proc. sudaro krovininis transportas.

„Šis Suomiją ir Čekiją jungiantis kelias, vadinamas „Via Baltica“, yra labai svarbus daugeliu atžvilgių. Jis labai svarbus kaip viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų, daranti tiesioginę įtaką prekybai, mūsų prekybiniams ryšiams su kitomis šalimis ir turizmui. Dabar šis kelias įgavo ir kitą dimensiją. Jį galime vadinti solidarumo keliu, nes būtent šiuo keliu į Lietuvą buvo atvežti nuo karo bėgantys ukrainiečiai, būtent šiuo keliu siunčiame paramą Ukrainai ir būtent šis kelias geriausiai atspindi mūsų šalies vakarietišką orientaciją“, - sakė Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė vieno iš „Via Baltica“ ruožų atidarymo ceremonijoje.

 

Europos greitkelis E67 yra E kategorijos kelias, kuris driekiasi nuo Prahos Čekijoje iki Helsinkio Suomijoje per Lenkiją, Lietuvą, Latviją ir Estiją.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(54)
(10)
(44)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (18)