„Apple“ verslo paslaptys: kaip mažinamos išlaidos (13)
Ant „iPod“, „iPhone“ ir „iPad“ nugarėlių bei „Mac“ nešiojamų kompiuterių apačioje yra užrašas: „Sukurta „Apple“ Kalifornijoje. Surinkta Kinijoje.“ Šių technologinių žaisliukų atskiros dalys yra gaminamos daugiau nei 150 kompanijų skirtingose pasaulio vietose. Didžioji dalis antenų, jutiklių ir silicio yra pagaminta už Amerikos ribų, rašoma CNN.com.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Foxconn“ ir kitų gamyklų darbuotojai turi intensyvinti savo darbą, nes „Apple“ produktų paklausa smarkiai kyla. Per paskutinius tris 2011 metų mėnesius „Apple“ pardavė 37 mln. „iPhones“, 15,4 mln. „iPad“, 15,4 mln. „iPod“ ir 5,2 mln. „Mac“ kompiuterių. Iš viso „Apple“ gavo 46,3 mlrd. dolerių pajamų ir 13,1 mlrd. dolerių grynojo pelno. Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2010 metais, „Apple“ uždirbo dvigubai daugiau.
Iš kur šis pelnas?
Vartotojas „iPhone 4S“ gali nusipirkti už 199 dolerius, jei sutinka pasirašyti dvejų metų sutartį. Bet „AT&T“, „Sprint Nextel“ ir „Verizon Wireless“ ir nemažai kitų mobiliųjų tinklų operatorių sumoka „Apple“ daug daugiau, kad tik jie būtų parduoti už mažesnę kainą. Tai šio verslo atstova vadina „subsidijavimu“. Jei vartotojas nori įsigyti „atrakintą“ telefoną (be sutarties), jis turės sumokėti mažiausiai 649 dolerius.
Pagal rinkos tyrimų kompanijos „IHS iSuppli“ duomenis, atskirų „Apple“ „iPhone 4S“ dalių surinkimo kaina yra apie 196 dolerius. Taigi jei vartotojas už telefoną sumoka 649 dolerius, „Apple“ lieka 453 doleriai nuo vieno telefono. Rinkodara ir moksliniai tyrimai gali sumažinti „Apple“ pelną, bet jis vis tiek liks didelis.
„Apple“ turi daugiau nei 60 tūkst. darbuotojų, kurių dauguma dirba mažmeninėje prekyboje. Gamybos procese „Apple“ turi daug partnerių. Tai leidžia išvengti priklausomybės nuo kurio nors vieno gamintojo ir sudaryti patogius sandorius. Vis dėlto kompanija siekia sumažinti bendrovių skaičių, su kuriomis jai tenka bendradarbiauti. Tokiu būdu bendrovėms yra daromas savotiškas spaudimas, kadangi jos turi paklusti tokio stipraus užsakovo reikalavimams.
Savo tiekimo ataskaitose „Apple“ teigia, kad 156 įmonės, su kuriomis bendradarbiauja „Apple“, gauna 97 % lėšų, skirtų medžiagoms kurti, gamybai ir prestižui didinti. Kai klientas yra toks kaip „Apple“, būti viena iš tų 156 įmonių nori visi. Žinoma, tai pirmiausia teikia naudą pačiai „Apple“, tačiau gamintojų siekis bendradarbiauti su šia kompanija rodo, jog jiems toks verslo modelis taip pat yra naudingas.