„Casple-Podarera“: ispaniškas transformeris, kurio pavadinimas ilgesnis už atstumą tarp ratų
(8)
Kažkoks tarpinis variantas tarp steroidų pripumpuoto prekių vežimėlio ir golfo laukų automobiliuko – taip itin kompaktišką dvivietį ispanišką miesto elektromobilį „Casple Podarera“ apibūdina portalas „Gizmag.com“. Daugelyje Europos didmiesčių stokojant automobilių stovėjimo vietų, tokių transformuojamų mažylių paklausa gali išaugti. Juoba, kad jų susilankstymo galimybės – išties akrobatiškai unikalios.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Dvivietį automobiliuką norint pastatyti ankštame stovėjimo aikštelės plotelyje, galinius jo ratus galima įtraukti po kėbulu – tada jis tilps ir motociklui skirtoje stovėjimo vietoje. Garsus ispanų dizaineris Franciskas Podarera (Francisco Podarera) ir verslo grupė „Casple“ bendromis jėgomis sukūrė štai tokį ispanišką miesto elektromobiliūkštį, kurio pavadinimas, kaip juokaujama, ilgesnis už ratų bazę (atstumą tarp priekinės ir galinės automobilio ratų ašies).
Automobilis kurtas trejus metus. Rezultatas – 1,9 metro ilgio rėmą turinti mašinytė, kurios stabilumas ir važiavimu patogumas išauga, atstumą tarp ratų padidinus iki 2,3 metro. Tiesa, kai išmuša valanda kautis dėl vietos stovėjimo aikštelėse, „Casple-Podarera“ moka sutraukti savo „kojas“ po savimi ir tilpti ten, kur statyti automobilį nė į galvą neateitų.
Dar vienas neginčijamas privalumas (ar trūkumas) – nėra varstomų šoninių durelių. Ar tai reiškia, kad salone nuolat švilpauja stovėjimo aikštelės skersvėjai? Ne visai. Tačiau svarbiausia tai, kad automobilį statyti galima tokiose kišenėse, kur durų nepravertum nė per porą centimetrų. Svarbu kad liktų vietos praeiti tarp pastatyto „Casple-Podarera“ ir jo šoninių kaimynų.
Nepaisant striukų matmenų, dviviečiame salone sėdisi pakankamai erdviai. Vairuotojo ir keleivio saugumą užtikrina unikalus vamzdinis rėmas, kuriame pagrindiniai smūgio centrai išdėstyti taip, kad būtų užtikrintas sėdinčiųjų automobilio viduje saugumas. O kad miesto gatvėmis riedantys žmogučiai pro kiaurus šonus neišbyrėtų, galima nuleisti aukštyn ir žemyn atverčiamus plastiko skydelius, atstojančius dureles. Bet jei būsimiesiems savininkams labiau patiks atviros erdvės pojūtis, jie turės galimybę užsisakyti automobilį be durų skydelių.
Ir, galiausiai, techninės charakteristikos. Mieste elektromobiliukas vienu įkrovimu gali nuriedėti iki 130 km. Maksimalus greitis – net 110 km/val. Energijos įvertis – 95 Wh/km. O kokia įsibėgėjimo dinamika! Nuo 0 iki 100 km/val. šis vežimaitis įsibėgėja vos per 11 sekundžių. Tad gali prireikti įsikibti.
Sveria ispaniškasis gatvių nykštukas nei daug, nei mažai – 720 kg. Verta pastebėti, kad svoriui keleivių saugumo sąskaita čia netaupoma: vidinės struktūros (rėmas) pagamintos iš plieno. Gamintojo aprašuose tvirtinama, kad „Casple-Podarera“ turi dar ir 200 litrų tūrio bagažinę, bet kurioje ji vietoje sumontuota – neklauskite.
Nors automobiliukas buvo testuojamas su elektriniais varikliais, jis suprojektuotas taip, kad pagal poreikį būtų galima tokias transporto priemones pardavinėti su benzininiais ar hibridiniais galios agregatais.