Lietuvoje važinės hibridiniai autobusai (4)
Pirmuoju Lietuvos miestu, kuriame ketinama keleivius vežti hibridiniais – dyzelinu ir elektra varomais – autobusais, gali tapti Panevėžys. Miesto autobusų parkas planuoja įsigyti 6 tokius autobusus ir preliminariai skaičiuoja, jog tam gali prireikti apie 6 mln. litų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Paskaičiavome, kad tai bus apie 30 proc. pigiau, be to, elektros varikliai bus įkraunami autobusui važiuojant. Kadangi mes neturime dujų infrastruktūros, šis variantas mums patrauklesnis“, – sakė Panevėžio autobusų parko atstovas Kastytis Vainauskas.
Pasak jo, penki didieji šalies miestai šiuo metu dalijasi ekologiškam transportui pirkti skirtus pinigus ir renkasi autobusus. K. Vainausko teigimu, kiti miestai renkasi dujomis varomą transportą, o Panevėžys turėtų tapti pirmuoju miestu, vežiosiančiu keleivius ir elektra varomais autobusais.
Aplinkos ministerija liepos pabaigoje paskirstė 206 mln. litų, kuriuos Lietuva gavo iš taršos leidimų pardavimo. Daugiausia – 89,7 mln. litų – skirta ekologiškų autobusų įsigijimui.
Pasak spaudos, už juos tikimasi įsigyti nuo 90 iki 100 suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų bei hibridinių autobusų – ekologišką kurą naudojančio autobuso rinkos kaina yra apie 1 mln. litų. Kad Lietuva už gautas lėšas pirktų ekologišką viešąjį transportą, reikalavo Ispanija, nupirkusi dalį taršos leidimų.
Panevėžio autobusų parkas vasarą tikėjosi įsigyti 6 mažesnius 19 vietų autobusus, kurie būtų važinėję už miesto, tačiau anot K. Vainausko, liepą gauti du pasiūlymai buvo per brangūs: bendrovė „Kvedora“ pateikė 1,265 mln. litų, „Transmitto“ – 1,443 mln. litų mln. litų vertės pasiūlymus, skelbiama Centriniame viešųjų pirkimų portale. Panevėžio įmonė šiems autobusams ketino išleisti apie 1 mln. litų.
85 proc. naujų autobusų pirkimo vertės Panevėžio autobusų parkas apmokės iš Europos Sąjungos paramos. Susisiekimo ministerija paramą projektui skyrė pagal priemonę skatinti ekologišką transportą – „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“.
Panevėžio autobusų parkas yra didžiausias keleivių vežėjas mieste, autobusais perveža apie 70 proc. visų miesto keleivių. Įmonė aptarnauja 15 miesto maršrutų, kuriais važiuoja 44 autobusai. Per metus įmonė perveža 10,4 mln. keleivių, skelbiama parko tinklapyje.