Precendento neturintys įvykiai: skelbiama, ką darė NATO pajėgos per Bideno vizitą Kyjive (Foto) ()
Siekdamos užtikrinti JAV prezidento saugumą Kijeve, sąjungininkai įtraukė precedento neturintį lėktuvų skaičių.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
JAV prezidento Joe Bideno vizitas buvo tikrai be galo netikėtas ir, žinoma, nepraneštas dėl saugumo priemonių, kurios, įvertinus viską, bus plačiausios pastaruoju metu. Visų pirma, aukščiausiu strateginiu lygmeniu – tai JAV ginkluotosios pajėgos viešai demonstravo danguje.
Neliečiant saugumo vietoje, vizito metu buvo itin įdomi situacija oro erdvėje prie Ukrainos sienų, kuri pasiekiama „Flightradar24“ dėka. Ir iš karto reikia pastebėti, kad tai tik JAV ir kitos NATO šalių lėktuvai su įjungtais atsakikliais.
Jau vasario 20-osios rytą Lenkijos padangėje laukė du JAV karinių oro pajėgų AWACS lėktuvai E-3B „Sentry“.
E-3B „Sentry“ yra moderniausia oro stebėjimo, žvalgybos ir valdymo lėktuvo versija, leidžianti matyti ne tik oro erdvę, bet ir šimtus kilometrų sekti antžeminius taikinius. Visų pirma, E-3 „Sentry“ gali matyti oro objektus, greičiausiai, didesniu nei 800 km atstumu. O dviejų lėktuvų buvimas vienu metu vienoje srityje tikrai neregėtas, nes dažniausiai vienoje vietoje budi tik vienas lėktuvas.
Nuolatiniam stebėjimui JAV taip pat pasitelkė oro tankerius KC-135, kurie kartkartėmis papildydavo šiuos orlaivius degalų.
Taip pat ryto danguje buvo RC-135W „Rivet Joint“, kuris atlieka radijo žvalgybą. Tokie lėktuvai taip pat gana dažnai skraido prie Ukrainos sienų, tačiau dažniausiai tai yra Didžiosios Britanijos karališkųjų oro pajėgų veikla.
Be JAV lėktuvų, prisidėjo ir kitos NATO bei sąjungininkės šalys, visų pirma Lenkijos padangėje pastebėtas gana „retas svečias“ – švedų žvalgybinis lėktuvas.
Nepaisant to, kad iš pirmo žvilgsnio tai yra paprastas „Gulfstream IV“, iš tikrųjų tai yra „Saab S102B Korpen“ – radijo elektroninis žvalgybinis orlaivis, kurį Švedija aktyviai naudoja danguje virš Baltijos jūros šnipinėti Rusijos pozicijas regione.
Kitas lėktuvas, „persirengęs“ paprastu verslo lėktuvu „Bombardier Challenger 650“, be jokių registracijos duomenų, vadinamas CL60, taip pat atliko žvalgybinį skrydį. Greičiausiai po juo „slepiasi“ radijo žvalgybos lėktuvas CL-650 ARTEMIS, kuris nuo praėjusių metų sausio bazuojasi Rumunijoje. Šio lėktuvo galimybės laikomos kiek įmanoma paslaptyje, žinoma tik tiek, kad jos gerokai lenkia RC-135W „Rivet Joint“.
Taip pat Rumunijos oro erdvėje skrido EP-3E Aries II – kitas ELINT radijo žvalgybos lėktuvas, sukurtas P-3 „Orion“ pagrindu.
Vėlgi, šio orlaivio galimybės nėra viešos, o pats lėktuvas priklauso JAV karinių jūrų pajėgų karinėms oro pajėgoms ir pakilo iš Kretos.
Tai yra, žvalgyba ir oro erdvės apžiūra buvo atliekama iš karto šešiais specializuotais orlaiviais. Ir tai vėlgi yra tik tai, ką sąjungininkai parodė viešai, nes „Flightradar24“ renka duomenis tik iš orlaivių, kurie įjungia atsakiklį.
Kas liko už kadro – galima tik fantazuoti. Nuo NATO naikintuvų, budinčių ore prie sienos su Ukraina, siekiant kuo veiksmingiau reaguoti į bet kokias Rusijos Federacijos provokacijas, iki JAV specialiųjų pajėgų pasirengimo įvykdyti reidą evakuoti JAV prezidentą, lėktuvo ir sraigtasparnio hibridu V-22 „Osprey“.