Lietuvoje įsibėgėja elektrinių dviračių gamyba (9)
Šiaulių dviračių gamykla „Baltik vairas“ jau kitų metų pradžioje pradeda elektrinių dviračių gamybą. Pasak „Baltik vairo“ vadovo Dirko Cviko, naujasis dviračių gamybos sezonas įmonei bus ypatingas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Per vasaros atostogas investuota į polakinių lipdukų gamybos technologiją. To, anot įmonės vadovo, reikalauja brangesniais, aukščiausio lygio dviračiais prekiaujantys prekybos centrai.
„Gamykla persiorientuoja iš kiekybės į vertingesnius ir brangesnius dviračius. Nors dviračių parduodama mažiau, tačiau apyvarta didėja“, – sakė D. Cvikas.
Po Naujųjų metų įmonė planuoja pradėti elektrinių „pedelec“ tipo dviračių gamybą.
Paprastai elektriniai dviračiai skirstomi į du tipus: „e-bike“ ir „pedelec“.
„E-bike“ dviračiuose reikiama energija iš elektrinio variklio gaunama pasukus aksceleratoriaus rankenėlę ant vairo. Panašiai kaip mopede. Šis principas vadinamas „Power on Demand“.
Kito tipo dviračiuose energija iš elektrinio variklio gaunama tik tuo atveju, kai minami pedalai. Norimą variklio pagalbos lygį pasirenka pats dviratininkas. Tai vadinamasis pedelec pricipas. Išjungus variklį, tokius dviračius galima naudoti kaip įprastus.
Dažniausiai abiejų tipų elektriniai dviračiai vadinami tuo pačiu bendriniu pavadinimu „e-bike“, o lietuviškai „elektrinis dviratis“.
Šiaulių dviračių gamykla „Baltik vairas“ šiemet švęs įmonės 60-metį. O šiandien rytą nuo firmos privatizavimo 1993-iaisiais metais, pagamintas jau penkiamilijonasis dviratis, rašo „Šiaulių kraštas“.