Putino svajonių ginklas: iš ateities nužengęs 6 kartos monstras MiG-41, greitesnis net už hipergarsines raketas (Video)  (1)

Susipažinkite su MiG-41: Rusija planuoja sukurti 6-osios kartos naikintuvą, kuris neatsiliks nuo JAV ir Kinijos.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Bet ne viskas taip paprasta.

Dėl Vakarų sankcijų Rusijoje trūksta aviacijos komponentų ir mikroprocesorių. Naujos kartos naikintuvas MiG-41 gali būti per ambicingas projektas, nes trūksta pinigų ir išteklių visapusiškai jį sukurti. Vyksta karas, o pirmenybė teikiama armijai, kuri yra labiau orientuota į tankų kūrimą, o oro pajėgos siekia gauti daugiau raketų. Galbūt MiG-41 niekada nepasieks gamybos, bet pažvelkime į tai, ką Rusija planuoja, kad geriau suprastume, ką Maskvai reiškia naujos kartos naikintuvas.

MiG-41: sudėtingas kūrimas

Rusijos oro pajėgos nori pakeisti MiG-31 (NATO ataskaitinis pavadinimas „Foxhound“) iki 2030-ųjų pradžios.

Pirmasis MiG-41 skrydis gali įvykti 2025 m., jei „Mikoyan“ konstruktoriai ir inžinieriai turės pakankamai išteklių.

Šis etapas yra per daug optimistiškas, nes jei karas Ukrainoje rytoj baigtųsi, Rusija vis tiek negalėtų laikytis šio termino.

Tikėtina, kad MiG-41 programa sugebės sukurti technologijų demonstraciją ateinančiais metais. MiG-41 specifikacijos yra itin ambicingos. Pradėkite nuo reklamuojamo 4-5 machų greičio. Dėl oro trinties susidarys didelis šilumos kiekis, kuris sudegins stealth dangą. Todėl stealth dizaino projektavimas bus sudėtingas. Lėktuvas turėtų paleisti hipergarsinius ginklus, tokius kaip „Kinžal“, o tai gali būti įmanoma.

 

MiG-41 turėtų didelį pasiekiamą aukštį, kad galėtų šaudyti priešpalydovinėmis raketomis. Jis galėtų būti varomas reaktyviniu arba turboraminiu (turboramjet) varikliu, kuris leistų pasiekti didesnį nei 4 machų greitį, panašų į kai kurių hipergarsinių ginklų. Tokiu greičiu jis galbūt galėtų numušti priešo hipergarsines raketas, o tai būtų įdomi galimybė. Tačiau 4+ machų greičiui palaikyti taip pat reikės daug degalų, todėl lėktuvas taptų sunkesnis ir mažiau manevringas.

Degalų papildymas iš oro turėtų įtakos MIG-41 stealth funkcijai.

Dėl didelio skrydžio greičio, išsiskyręs karštis greičiausiai padarytų žalos lėktuvui, todėl prireiktų daug priežiūros ir padidėtų kiekvienos skrydžio valandos kaina. Ar MiG-41 kada nors galėtų užtikrinti slaptumą, ilgaamžiškumą ir ginkluotę, skrisdamas 4+ machų greičiu?

 

Tai yra didžiausias MiG-41 klausimas. Galbūt inžinieriai ir konstruktoriai kaip dizaino pradinį tašką naudoja MiG-31 lėktuvo korpusą. Tai galėtų pagreitinti plėtros laiką. Bet ir tokiu atveju, pirmasis skrydis iki 2025 m. tiesiog neatrodo tikėtinas.

 

Rusija jau kovoja su savo penktos kartos naikintuvų, tokių kaip Su-57 ir Su-75, problemomis. Šios programos sulėtėjo nuo karo pradžios. Gauta pranešimų apie kelis Su-57 skrydžius virš Ukrainos. Tuo tarpu Su-75 reikia bent vieno užsienio partnerio ir pirkėjo, kad ši programa būtų greitai pradėta.

Jei MiG-41 neatsakys į visus jam kylančius klausimus, programa gali mirti. Jei būtų taikos metas, galbūt inžinieriai ir dizaineriai turėtų lėšų ir resursų, leidžiančių MiG-41 pasiekti kai kuriuos savo etapus. Rusija siekia neatsilikti nuo Kinijos ir JAV aviacijos ir kosmoso pastangose, nes abi šalys turi planų sukurti 6-osios kartos naikintuvus. Tačiau šiuo metu MiG-41 atrodo labiau mitas nei realybė. Tai gali keistis priklausomai nuo to, kiek truks karas.

Bet panašu, kad projektas artimiausiu metu nepasieks konceptualių etapų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(13)
(54)
(-41)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)